ادرار خونی در مردان به علت آسیب جنسی
ادرار خونی در مردان نشانه خطرناکی است؟ مردان پس از دیدن ادرار خونی خود باید چه کنند؟

ادرار خونی در مردان نشانه چیست؟

این صدایی است که هرگز نمی خواهید حین رابطه جنسی بشونید، یک تقه محکم و ناگهانی. براساس گزارش منتشر شده در BMJ Case Reports، یک مرد 47 ساله آمریکایی حین رابطه با همسرش دچار آن شد. بعد از آن آلتش به حالت نعوظ باقی مانده بود، بنابراین توانست رابطه را تمام کند، ولی روز بعد متوجه کبودی روی بیضه و آلتش شد و زمانی که به دستشویی رفت متوجه خون در ادرار و درد زیادی شد. بنابراین به اورژانش مراجعه کرد. آلت تناسلی مرد هنگامی که پزشک آن را معاینه کرد، کبود و متورم بود و با وجود علایمی که داشت، پزشک بلافاصه متوجه شد که آلت او شکسته است.

همان طور که قبلا هم چندین بار گفتیم، احتمال شکستن آلت تناسلی مرد حین رابطه جنسی وجود دارد. هنگام نعوظ، آلت تناسلی تحت اثر نیرویی قرا می گیرد(ممکن است حین رابطه به صورت ناخواسته و تصادفی فشار نابجایی به آلت شریک تان وارد نمایید)، که می تواند منجر به افزایش فشار شود. در نتیجه بافت پیوندی نازکی که اطراف بافت دارای نعوظ را در بر گرفته ممکن است دچار پارگی شود.

ولی شرایط این مرد با شکستگی معمول آلت، کمی متفاوت بود، همراه با آسیبی که به آلتش وارد شده بود، مجرای ادراری هم آسیب دیده بود. مجرای ادرار، لوله نازکی در آلت شماست که ادرار را از بدن خارج می کند. در برخی موارد از شکستگی آلت تناسلی، به خصوص پارگی شدید، آسیب وارد شده می تواند به مجاری ادراری گسترش پیدا کرده و باعث تورم یا پارگی آن شود. طبق مطالعه جداگانه ای که در مجله انجمن اورولوژی کانادا منتشر شد، این پارگی معمولا نزدیک به محل شکستگی آلت ایجاد می شود و ادرار کردن را سخت می کند.
این پارگی مجرای ادرار است که باعث ایجاد علایم هنگام ادرار کردن در این مرد شد، علایمی مثل خون در ادرار و درد هنگام ادرار کردن. سایر علایم پارگی مجرای ادرار، شامل خون در میتوس (meatus)، خروجی مجرای ادرار که در نوک آلت تناسلی قرار گرفته و مشکل ادرار است. با این حال بر اساس گزارش ها، پارگی مجرای ادرار در اثر شکستن آلت تناسلی مرد به ندرت اتفاق افتاده و همراه با حدود 10 تا 20 درصد از شکستگی های آلت است.

ادرار خونی در مردان می تواند به علت آسیب جنسی باشد

از طرف دیگر شکستن آلت تناسلی این مرد تفاوت دیگری هم داشت، او توانست رابطه جنسی را به اتمام برساند. به گفته دکتر جیکوب راجفر (Jacob Rajfer) استاد اورولوژی در دانشکده پزشکی گفن (Geffen) در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)، معمولا بلافاصله نعوظ را از دست می دهید، فکر کنید زمانی که یک سوزن به یک بالون می زنید چه اتفاقی می افتد، به سرعت بادش خالی می شود.

شکستگی آلت در صورتی که فورا درمان نشود موجب اثرات پایدار می شود. اگر بیش از حد طولش بدهید، بافت زخمی شکل گرفته و منجر به انحنای آلت تناسلی یا حتی ناتوانی نعوظ در وهله اول می شود. به علاوه، اگر شکستگی آلت تناسلی شما به مجرای ادرار هم آسیب رسانده باشد، ممکن است در معرض خطر عوارض جانبی دیگر هم باشید از جمله تنگی مجرای ادرار. معمولا تنگ شدن مجرای ادراری با بافت زخمی منجر به سخت شدن ادرار کردن می شود.

خوشبختانه، این مرد روز بعد به بیمارستان مراجع کرد و درمان شد. دکتر جراحی ترمیمی روی پارگی آلت انجام داد و پارگی مجرای ادرار را مسدود نمود و بعد از 14 روز شاهد بهبود مجرای ادرار او بودند.

نتیجه گیری: اگر فکر می کنید آلت تان را شکسته اید (اگر یک صدای تقه یا ترکیدن حین رابطه جنسی شنیدید، آلت تان ورم کرد و کبود شد) و نعوظ تان از بین رفته ،بهتر است در عرض 72 ساعت برای درمان آن مراجعه نمایید.


بیشتر بدانید : شبها برای دستشویی رفتن بیدار میشوید؟ علت تکرر ادرار در شب چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خون در ادرار نشانه چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سرطانی که ادرارتان را خونی می‌کند


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ