روش تشخیص خوش خیم یا بدخیم بودن بیماری پروستات
 قبلا سونوگرافی ترانس رکتال پروستات دقیق‌ترین روش بود ولی در سالیان اخیر مشخص شد ام آر‌ آی دقیق‌ترین روش بررسی پروستات است.

دقیق ترین روش برای تشخیص بدخیم بودن بیماری پروستات

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه بیماری‌های پروستات در جهان از جمله کشور ما بسیار شایع است، گفت: ام‌آر‌ای دقیق‌ترین روش بررسی این بیماری به شمار می‌رود.


 مهیار غفوری در حاشیه کنگره تازه‌های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی در ارتباط با سونوگرافی سه بعدی اظهار داشت: بیماری‌های پروستات در همه دنیا از جمله ایران هم نوع خوش خیم و بدخیم آن شایع است لذا انجام تصویربرداری از پروستات بسیار صورت می‌گیرد.

وی افزود: قبلا سونوگرافی ترانس رکتال پروستات دقیق‌ترین روش بود ولی در سالیان اخیر مشخص شد ام آر‌ آی دقیق‌ترین روش بررسی پروستات است.

مدل پروستات

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد:‌متخصصان اورولوژی خط اولین مراجعین بیماران مبتلا به مشکل پروستات هستند که امروزه این متخصصان بیماران را نسبت به انجام ام‌آر‌ آی پروستات توصیه می‌کند البته این موضوع باید توسط دستگاه‌های باکیفیت انجام گیرد و پروتکل‌های لازم رعایت گردد تا تصویر خوبی به دست ما برسد.

اگر در انجام ام‌آر آی مشکوک به بدخیمی پروستات باشیم باید بیوپسی صورت گیرد که قبلا این روش از طریق بیوپسی سیستماتیک بود ولی امروزه روش فیوژن بیوپسی انجام می‌گیرد که در واقع پس از تطابق ام‌ آر آی با سونوگرافی تحت گایدسونو از منطقه مشکوک پروستات نمونه‌برداری می‌شود.

بیشتر بدانید : انواع بیماری های پروستات را بشناسید

بیشتر بدانید : غده پروستات در مردان و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

بیشتر بدانید : پیشگیری از سرطان پروستات با روش های طبیعی



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :farsnews.ir