خطر سرطان سینه در این زنان کمتر است
بر اساس مطالعات زنانی که میزان هورمون استروژن در خونشان بالاست، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.
محققان آمریکایی دریافتند زنان مبتلا به میگرن کمتر از سایر زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. این مطالعه که توسط یکی از مراکز تحقیقات سرطان در سیاتل انجام شده است، نشان داد  زنانی که دارای سابقه میگرن هستند، در مقایسه با زنانی که چنین سابقه‌ای را ندارند، 30 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه می باشند.

محققان متوجه شدند این ارتباط در مواردی از سرطان سینه مشاهده می شود که وابسته به هورمون های جنسی زنان هستند. از طرفی این هورمون ها در ابتلا به میگرن نیز نقش دارند. به همبن دلیل است که شیوع میگرن در زنان 2 تا 3 برابر مردان است.

بر اساس مطالعات زنانی که میزان هورمون استروژن در خونشان بالاست، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند و در مقابل میگرن اغلب به علت کاهش سطح هورمون استروژن ایجاد می‌شود.
در حقیقت می توان گفت زنان مبتلا به میگرن در مجموع میزان کمتری استروژن نسبت به سایر زنان دارند و این تفاوت ممکن است دلیل ابتلای کمتر آنها به سرطان سینه باشد.

در بررسی  3412 زن یائسه مشخص شد که 1938 نفر از آنها دچار سرطان سینه هستند و 1474 نفر از آنها هیچ سابقه‌ای از این سرطان ندارند. در این بررسی سابقه میگرن نیز ارزیابی گردید. نتایج نشان داد زنانی که دچار میگرن بودند، 30 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان‌های سینه حساس به هورمون هستند.

شرح و نتایج این تحقیق در نشریه اپیدمیولوژی سرطان به چاپ رسیده است.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
نشانه های سرطان سینه چیست؟
امیدی تازه برای بیماران مبتلا به سرطان سینه
دو ادویه مفید بر علیه سرطان سینه را بشناسید
خبر های خوش در مورد سرطان سینه
آیا بازسازی سینه پس از درمان سرطان امکان پذیر است؟