ما زنان همیشه می خواهیم مشکلاتمان را توجیه کنیم و اقتدارمان را نشان دهیم. خوبه که گاهی هم توجه کنیم که دیگران چه می کنند. آیا آنها...

 

حقایقی در مورد عملکرد غدد مترشحه و تاثیر ترشح این غدد بر جسم و عادتهای رفتاری

 ما زنان همیشه می‌خواهیم مشکلاتمان را توجیه کنیم و اقتدارمان را نشان دهیم. خوبه که گاهی هم توجه کنیم که دیگران چه می‌کنند. آیا آنها هم خصوصیات غیر عادی ما را دارند؟ ما در یک کار تحقیقی از خوانندگان مجله در مورد عادات خاص جسمی، علائق و خصلت های غیر عادی اشان سوال کرده ایم، سپس از کارشناسان خواسته ایم فاکتور های غیر عادی آنان را مشخص کنند. آنچه در اینجا می‌خوانید سوالات و پاسخهای مطرح شده در همین زمینه است. شاید شنیدن تجربیات دیگران برای شما نیز قابل استفاده و راهگشا باشد.
 
 دستها و پاهای من همیشه خیس عرق است، حتی وقتی که به شدت هوا سرد باشد. آیا من عادی هستم؟
حدود سه درصد از مردم از عرق کردن زیاد رنج می‌برند. این اتفاق بیشتر در دستها، پاها، زیر بغل ها، صورت یا پوست سر اتفاق می‌افتد. دی آنا گلسر، پرفسور متخصص پوست در دانشکده ی پزشکی دانشگاه سنت لویی می‌گوید: "دلیل این مشکل هنوز دقیقا" مشخص نیست اما 40 تا 60 درصد از این موارد ارثی است. راههای درمانی متعددی برای این مسئله وجود دارد من جمله استفاده از داروهای قوی ضد تعریق و یا تزریق بوتوکس که با یک پیام شیمیایی در دستور تعریق توسط غدد اخلال ایجاد می‌کند. البته این روش های درمانی اثرات جانبی نیز دارند بطوریکه اغلب تعریق به نقطه ی دیگری از بدن منتقل می‌شود، اگرچه از شدت آن کاسته خواهد شد.
 
 از لحظه ای که پایم را از منزل بیرون می‌گذارم، پشه ها به طرفم می‌آیند، آیا من عادی هستم؟
بدن انسانها رایحه ی صدها مواد شیمیایی را تولید می‌کنند، که بعضی ار آنها به شدت متصاعد می‌شوند. اما دانشمندان این موضوع که برخی از مردم بیشتر از دیگران در معرض نیش حشرات فرار می‌گیرند را یک مشکل ساده می‌دانند. یکی از دلایل این امر نوشیدن شراب است بطوریکه کسانی که شراب می‌نوشند بیشتر حشرات را به خود جذب می‌کنند (دانشمندان در این مورد تحقیق کرده اند ولی اینکه چرا نفس کسی که شراب نوشیده است تا این حد وسوسه کننده است را هنوز نفهمیده اند). در تحقیقی علمی‌نشان داده شده است که کلسترول این افراد بالا می‌رود و این اتفاق باعث جذب حشرات می‌شود ( تئوری کارشناسان این است که پشه ها به کلسترول نیاز دارند در حالیکه بدن خودشان قادر به تامین این کلسترول نیست). شاید طرح این مطلب برای برخی از خوانندگان عزیز چندان خوشایند نباشد ولی دکتربرنی یر، محقق علم شیمی‌با مدرک USAD و کارشناس موضوع گزش حشرات و مواد ضد گزیدگی حشرات می‌گوید : " کسانی که کمتر از سایرین گزیده می‌شوند، شیرین تر هستند". دکتر برنی یر و دانشمندان دیگر در تلاشند ترکیباتی تهیه کنند که از متصاعد شدن رایحه ی بدن انسان جلوگیری کند و شما را از دید پشه ها، که قوه ی شامه ی آنها خیلی قوی تر از قوه ی بینایی آنها است، پنهان سازند. در ضمن،برای آنکه در سفر بعدی خود به مناطق گرمسیری، از شر گزش حشرات رهاشوید، می‌توانید از پماد ضد گزش ( مثل Off! Deep Woods) روی کل پوستتان استفاده کنید وسعی کنید زیاد حرکت نکنید چون حرکت موجب جذب حشرات ریزتر نیز می‌شود.
 
 شبها بالش من از آب دهانم خیس می‌شود، آیا من عادی هستم؟
روزانه بدن شما بیش از یک لیتر بزاق دهان تولید می‌کند. این بزاق سرشار ار آنزیم هایی است که علاوه بر تمیز نگه داشتن محفظه ی دهان، موجب هضم غذا نیز می‌شوند.بچه ها ی نوپا هنرمندانه این بزاق را در دهان نگه می‌دارند. اما در طول خواب، وقتی که ماهیچه ها آزاد و در حال استراحت هستند، هماهنگی ماهیچه با ترشح بزاق تقریبا" از بین می‌رود و آب دهان بیرون می‌ریزد ( این وضعیت در حالت چرت زدن می‌تواند کمی‌خطرناک باشد). دکتر لی اکست، متخصص اتولارنژیت از دانشگاه لویولا می‌گوید: "در موارد عفونت سینوسها یا حساسیت ها که موجب می‌شوند تنفس به جای بینی از طریق دهان انجام شود، مشکل جدی تر خواهد شد برای حل این مشکل ساده ترین راه خوابیدن به روی شکم  است . ضمنا" می‌توانید از طریق سایت thecompanystore.com   بالش های مخصوص کسانی که به روی شکم می‌خوابند را، از مرکز پزشکی شیکاگو خریداری نمایید.
 
با ورود به سن 30 سالگی سوخت و ساز بدن من خیلی کند شده است، حداقل من اینطور فکر میکنم  چون هر از گاهی بی دلیل استفراغ می‌کنم. آیا من عادی هستم؟
دکتر وین وسکات یکی از نویسندگان کتاب " قوی تر شوید تا جوانتر بمانید" می‌گوید: طبق تحقیقات انجام شده با ورود به سن 30 سالگی دو اتفاق برای زنان می‌افتد : ماهیچه های بدن آنان تحلیل می‌روند ( به میزان نیم پوند در سال، که تاثیر عکس بر سوخت و ساز بدن دارد) ، و فعالیت فیزیکی آنها کمتر می‌شود.
راه حل: با ورزش، جسم خود را قوی تر کنید تا ماهیچه های از بین رفته ی بدنتان جایگزین شوند. با 20 دقیقه ورزش در دو روز از هفته، می‌توانید سوخت و ساز بدن را 7 درصد افزایش دهید. دکتر وستکات سه حرکت ساده که در منزل قابل اجرا ست را توصیه می‌کند: در حالت چمباتمه دمبل زدن، فشار آوردن به قفسه ی سینه با دمبل زدن و خم و راست شدن . به این ترتیب خیلی سریع به وضعیت جسمی‌قبل از سی سالگی خود باز خواهید گشت.
 
تهیه و ترجمه:گروه سلامت پرتال سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
 
تغییرات عجیب بدن
كاهش حس بويايی؛ علل و راه حل آن
چه کسانی پوکی استخوان دارند؟
چرا بعضی از مردها سینه هایی بزرگ دارند؟
راز بیمار نشدن چیست؟