گرگرفتگی دوران یائسگی را با سبزیجات تیره کنترل کنید
گرگرفتگی یکی از مشکلات زنانی است که به سن یائسگی رسیده اند و همیشه با این قضیه مشکل دارند. در تحقیقات جدید مشخص شده است برخی مواد غذایی و سبزیجات تاثیر بسیاری بر کم کردن گرگرفتگی زنان یائسه دارند.

کدام غذاها به فرایند یائسگی زنان کمک می‌کند؟

در پیش گرفتن شیوه زندگی سالم مانند خوردن غذاهای خاص و اجتناب از برخی دیگر، ممکن است به کاهش علائم شایع یائسگی از جمله گر گرفتگی کمک کند.برخی انتخاب‌های غذایی گرگرفتگی در دوران یائسگی را افزایش یا کاهش می‌دهد.

خوردن سبزیجات با رنگ سبز تیره مانند برگ چغندر برای رفع علائم یائسگی مفید است در حالی که غذاهای گرم و تند باعث افزایش گرگرفتگی می‌شود.

علاوه بر این زغال اخته، ترکیبات خاصی برای جلوگیری از پیوستن باکتری‌ها به دیواره مثانه دارد و از عفونت ادراری پیشگیری می‌کند. عفونت‌های دستگاه ادراری در برخی از زنان یائسه به دلیل تغییرات هورمون شایع رخ می‌دهد.

یک سیب متوسط خام بیش از 4 گرم فیبر دارد و منبع بسیار خوب پتاسیم نیز محسوب می‌شود. مصرف سیب التهاب را در سراسر بدن کاهش می‌دهد و می‌تواند به کاهش‌ تری گلیسیرید و ترویج سلامت قلب و عروق در زنان یائسه کمک کند.

یک رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3  برای دو تا سه وعده در هفته از خشکی چشم در دوران یائسگی پیشگیری می‌کند.

نوشیدن الکل گرگرفتگی را در دوران یائسگی چند برابر می‌کند. همچنین مصرف الکل می‌تواند منجر به افزایش سطح استروژن شود، بر قند خون تأثیر منفی گذاشته و وزن را بالا ببرد. حذف کامل الکل در زنان یائسه یک امر اجتناب ناپذیر است.

چای، قهوه و کافئین موجود در نوشیدنی‌ها به دلیل تشدید گرگرفتگی باید کم مصرف شوند.

استعمال دخانیات علایم یائسگی را تشدید می‌کند. پس در این دوران نباید سیگار کشید.

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamaneh.com