عادت ماهیانه دردناک عامل بروز فشارخون بالا
برخی از خانم ها که هر ماهه، قاعدگی های سختی را تجربه می کنند، نباید به عوارض آینده مرتبط با آن بی اعتنا باشند.

بروز فشار خون بالا در اثر سندرم پیش از قاعدگی

خستگی، سردرد، بی حالی و دل درد شدید از جمله نشانه های سندرم پیش از قاعدگی در بسیاری از خانم های زیر چهل سال می باشد که هر ماه قبل از شروع قاعدگی تا میانه های دوره قاعدگی، آنها را درگیر خود می کند.

 

اثر عادت ماهیانه دردناک بر بروز فشارخون بالا

یک مطالعه جدید که در دانشگاه ماساچوست آمریکا در یک دوره 16 ساله به انجام رسید، نشان داد که احتمال بروز فشارخون بالا در دو دهه بعدی عمر در خانم های مبتلا به سندرم پیش قاعدگی تا حدود سه برابر بیشتر از خانم های سالم می باشد.

 

در همین مورد، برخی محققان معتقدندکه خانم های جوان تر که سندرم پیش قاعدگی در آنها شدبدتر بروز می کند، احتمال آن که در طی 6 تا 20 سال بعدی دچار فشارخون بالا شوند، بسیار بالاتر از احتمال بروز آن در سایر خانم های مبتلا می باشد.

 

چه خطری بالا رفتن فشارخون در مبتلایان به سندرم پیش قاعدگی دارد؟

بالارفتن فشارخون در این خانم ها در دهه های بعدی از آن نظر حائز اهمیت می باشد که پرفشارخون خود یکی از دلایل بروز بیماری های قلبی در آنها می باشد. 

 

راه پیشگیری و درمان

متاسفانه تاکنون علت و ارتباط واقعی بین سندرم پیش قاعدگی و بروز فشار خون به طور قطع ثابت نشده است. اما خوشبختانه برخی مطالعات علمی نشان داده اند که توجه به دریافت ویتامین های گروه B می توانند در پیشگیری از بروز فشارخون بالا در خانم های مبتلا به سندرم پیش قاعدگی بسیار موثر باشند.

 

محققان علوم سلامت و پزشکان دریافتند که حضور مقادیر بالای ویتامین های گروه B در بدن خانم های مبتلا به سندرم پیش قاعدگی می تواند 25 تا 30 درصد احتمال بروز فشارخون بالا را در دهه های بعدی زندگی در آنها کاهش دهد. به همین دلیل به این خانم ها توصیه می شود که با نظر پزشک  از مکمل های ویتامینی مانند ویتامین B1(تیامین) و B2(ریبوفلاوین) به طور منظم استفاده نمایند.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ