درمان فیبروئید های رحمی و تاثیر آن بر زندگی جنسی خانم ها
از بیماریهای شایع در خانم ها میتوان به فیبروئید رحمی اشاره کرد که در این بیماری در دیواره رحم توده های خوش خیم رشد میکنند. جالب است بدانیم که بهبود فیبروئیدهای رحمی در زندگی جنسی زنان موثر است

بهبود زندگی جنسی خانم ها با درمان فیبروئیدهای رحمی

بر اساس مطالعات در کشور فرانسه،خانم هایی که فیبروئید رحمی را تجربه کرده اند بعد از گذشت ۱ سال از درمان شان بهبوبد زندگی جنسی شان را مشاهده میکنند و علائم کمتری هم در رخم خودشان خواهند دید.

زنان دچار به فیبروئیدهای رحمی دردسرساز، یک سال پس از درمان غیرجراحی آمبولیزاسیون فیبروئید رحمی، شاهد بهبود زندگی‌های جنسی و تخفیف علائم خواهند بود.

به نقل از WebMD، نزدیک به هشت نفر از هر ۱۰ زنی که یک سال پس از درمان پرسش‌نامه را تکمیل کردند، عملکرد بهتر جنسی خود را گزارش دادند. عملکرد جنسی بازتاب‌دهنده درد، میل، برانگیختگی و ارضاست.

به گفته محققان، حدود ۹ نفر از هر ۱۰ نفر به طور کلی کیفیت زندگی بهتری داشتند.

دکتر مارک ساپووال، یکی از مؤلفان مطالعه و استاد رادیولوژی بالینی گفت: «آمبولیزاسیون فیبروئید رحمی (UFE) یک مداخله جدید نیست. چیزی که جدید است تمرکز بر عملکرد جنسی افرادی است که با این روش درمان می‌شوند.»

نتایج مطالعه در نشست علمی سالیانه جامعه رادیولوژی مداخله‌ای در شهر ونکوور کانادا ارائه شد. یافته‌های ارائه شده در چنین نشست‌هایی تا زمان انتشار در یک ژورنال و بازبینی از سوی دیگران، مقدماتی انگاشته می‌شوند.

فیبروئیدهای رحمی یک نوع تومور توپر هستند. آن‌ها معمولاً غیر سرطانی‌اند. فیبروئیدها می‌توانند درون رحم، کنار آن یا داخل دیواره رحمی ایجاد شوند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : shafaonline.ir