اطلاعات بیشتر در باره پروتز سینه و عمل بزرگ کردن سینه
بزرگ کردن سینه یکی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی است. امروزه بیشترین و بهترین روش بزرگ کردن سینه، استفاده از پروتز سینه است که برای بزرگ کردن سینه‌های کوچک، متوسط و حتی برای بزرگ‌تر کردن سینه‌های نرمال به کار می‌رود

قبل از تصمیم گیری در مورد بزرگ کردن سینه، مطلب زیر را بخوانید

امروزه در ایالات‌متحده، بزرگ کردن سینه، یکی از شایع‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی ‌است، به‌طوری که هر سال حدود 250 هزار خانم مورد عمل جراحی بزرگ کردن سینه، قرار می‌گیرند. این عمل به کمک وسیله‌های مختلفی انجام می‌شود، ولی امروزه بیشترین و بهترین روش بزرگ کردن سینه، استفاده از پروتز است که در ادامه به شرح آن می پردازیم. 

 

این افراد می‌توانند جزو کاندیدای جراحی بزرگ کردن سینه باشند

کسانی که به‌طور مادرزادی سینه‌های‌شان رشد کافی نداشته است.

 افرادی که رشد سینه کم و یا غیرقرینه دارند. 

خانم‌هایی که به علت بالا رفتن سن و سپری کردن دوران شیردهی، دچار افتادگی سینه یا آتروپی سینه شده‌اند.

این افراد با استفاده از روش پروتز سینه می‌توانند مشکلات سینه خود را اصلاح کنند.  

 

انواع پروتزهای سینه

از سه نوع پروتز‌ سینه سیلیکونی و آب‌نمکی (سالین) و ژل شکل‌دهنده، برای بزرگ کردن سینه استفاده می‌شود. نوع پروتز مورد علاقه متقاضی و نتایج معاینات وی، تعیین‌کننده نوع پروتزی است که درنهایت در عمل جراحی به کار برده می‌شود.

 

پروتز سینه آب نمکی

پروتز سینه آب نمکی

پروتزهای سینه آب نمکی گرد و مدور و پر شده از محلول آب نمک (سالین) استریل هستند، یعنی حاوی محلولی هستند که به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد. این پروتز در صورت پاره شدن تخت و صاف می‌شود و مایع آن طی فرآیندی طبیعی جذب بدن می‌شود. بیماران جوان‌تر از ۱۸‌سال نمی‌توانند از این نوع پروتز سینه استفاده کنند.

 

پروتز سینه سیلیکونی

پروتز سینه سیلیکونی

پروتزهای سیلیکونی سینه، گرد و مملو از ژل چسبنده‌ با ظاهر طبیعی هستند و باعث ناراحتی بیمار نمی‌شوند. پروتز سیلیکونی در صورت پاره شدن از بین نمی‌رود. بیمار دست‌کم باید ۲۲سال داشته باشد تا بتواند از این نوع پروتز استفاده کند.

 

پروتز سینه با ژل شکل دهنده

پروتز سینه با ژل شکل دهنده

پروتزهای ژل شکل دهنده، از سیلیکونی با قدرت چسبندگی بسیار بالا و شکلی متناسب با آناتومی بدن بیمار ساخته می‌شوند. به کمک این پروتزها زمان استراحت و بهبود کاهش و عوارض کمتری امکان بروز می‌یابد. البته بیماران جوان‌تر از ۲۲سال نمی‌توانند از پروتز سینه سیلیکونی استفاده کنند.

امروزه بیشتر از پروتزهای ژلی و گرد استفاده می‌شود.

 

روش به کار بردن پروتزها در سینه

پروتز سینه را از چهار طریق می‌توان در سینه کار گذاشت:

 

1- از طریق دور هاله سینه

2- از طریق زیر سینه

3- از طریق زیر بغل

4- از طریق ناف

 

که برحسب مورد یکی از این چهار روش، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروتز در بیماران خیلی لاغر که نضج سینه آنها خیلی کم است، زیر عضله و در غیر این صورت زیر نضج خود سینه به کار می‌رود. پروتزهای سینه با سایزهای مختلف، حجم، طول، عرض و ارتفاع مشخص وجود دارد که معمولا اندازه بزرگی پروتز و ارتفاع آن یعنی پروجکشن، با نظر خود بیمار و تشخیص پزشک تعیین می‌شود.

 

سوالات رایج در باره پروتز سینه

 

آیا به کار بردن پروتز مانع شیردهی می‌شود؟

گذاشتن پروتز برای بیمار مشکلی از نظر شیر دادن به وجود نمی‌آورد.

 

آیا پروتز احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد؟

خیر، پروتز خطر ایجاد سرطان ندارد. هیچ مدرکی که نشان دهد، پروتزهای سینه ایجاد سرطان در انسان می‌کند، وجود ندارد. برعکس مطالعات اخیر نشان داده، زنانی که پروتز سینه گذاشته‌اند نسبت به جمعیت کلی 30-20درصد کمتر دچار سرطان سینه می‌شوند که به نظر می رسد بدلیل پایش بیشتر این بیماران در مورد سینه ها و سرطان سینه می باشد. همچنین اگر توسط پزشک، دقیق به کار برود، اکثر قریب به اتفاق بیماران بسیار راضی و خرسند خواهند بود. این عمل بیشتر در بیمارستان یا در مراکز جراحی مجهز زیبایی انجام می‌شود.

 

آیا استفاده از پروتز سینه، عوارضی به همراه دارد؟

معمولا خطر عمده‌ای به همراه ندارد، اما مانند سایر اعمال جراحی ممکن است با عوارض احتمالی از قبیل خونریزی، عفونت، هماتوم، غیرقرینه بودن سینه‌ها و کپسولار کانترکچر و... همراه باشد که البته همگی قابل کنترل بوده و می‌توان آنها را اصلاح کرد.

 

نکته در مورد عمل بزرگ کردن سینه

این عملی سرپایی بوده ولی گاهی اوقات ممکن است لازم باشد که بیمار برای مدت یک شب در بیمارستان تحت نظر باشد. بعد از عمل این بیماران، برای مدت حدود 6هفته از سوتین‌های مخصوص به‌طور شبانه‌روزی استفاده می‌کنند و در این مدت باید از انجام کارهای سنگین خودداری کنند که معمولا بعد از 6هفته می‌توانند فعالیت‌های طبیعی خود را از سر بگیرند.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: dr-shakour.com