استفاده روزانه از این تکنولوژی کودک تان را بیش فعال می کند
کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند نوزادانی که مادران شان در دوران بارداری بیشتر از چهار مرتبه در روز از تلفن همراه استفاده کرده اند یا حدود یک ساعت یا بیشتر با این وسیله مکالمه انجام داده اند، به احتمال قوی بیش از ۲۸ درصد دچار اختلال بیش فعالی می‌شوند.

خطرات موبایل برای زنان باردار

خانم‌های باردار برای حفظ سلامت خود و فرزندشان، باید از انجام بعضی کار‌ها خودداری کنند که یکی از این اقدامات، استفاده بیش از حد از تلفن همراه است. کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند نوزادانی که مادران شان در دوران بارداری بیشتر از چهار مرتبه در روز از تلفن همراه استفاده کرده اند یا حدود یک ساعت یا بیشتر با این وسیله مکالمه انجام داده اند، به احتمال قوی بیش از ۲۸ درصد دچار اختلال بیش فعالی می‌شوند.

کارشناسان اوج ابتلا به اختلال بیش فعالی در کودکان را در بازه سنی ۵ تا ۷ سال می‌دانند و اعتقاد دارند استفاده مادران از این وسیله الکترونیکی در دوران بارداری، با بروز مشکل بیش فعالی در کودکان ارتباط مستقیمی دارد.

بر این اساس کارشناسان به افراد به ویژه خانم‌های باردار، زنان شیرده و حتی زنانی که قصد بارداری دارند، توصیه می‌کنند از کار کردن با این وسیله تا حد امکان خودداری کنند و در معرض امواج رادیویی تلفن همراه قرار نگیرند.

بیماری اختلال بیش فعالی یا نقص توجه در کودکان از سنین ۳ تا ۴ سالگی بروز می‌کند و می‌تواند باعث بروز مشکلات مختلف از جمله اختلال دریادگیری و رشد، رفتارهای پرخاشگرانه و تند، فعالیت بیش از حد، نداشتن تمرکز برای درس خواندن، وجود حس علاقه به دعوا و نزاع در کودک شود و در بسیاری از مواقع این بیماری تا سنین بزرگسالی نیز ادامه پیدا  می کند و اثر منفی برکل زندگی فرد می گذارد.

 

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
Seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com