توانایی فکر کردن زنان در هنگام قاعدگی کم می شود؟
آنچه در مورد کاهش توانایی مغزی و تفکر زنان در دوره قاعدگی گفته می شود، عده ای از محققین را برآن داشت تا تحقیقات کاملی در مورد عملکرد شناختی زنان در دوران قاعدگی انجام دهند که نتایج آن را در اینجا می خوانید

رابطه قاعدگی با عملکرد شناختی زنان

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که آنچه درباره تاثیر منفی قاعدگی بر توانایی فکر کردن زنان ایراد می شود، صحیح نیست و این وضعیت تاثیری بر توانایی مغز زنان ندارد، گرچه تاثیر تغییرات هورمونی بر حالات روحی زنان در این ایام قابل مشاهده است.

گروهی از محققان بیمارستان دانشگاهی زوریخ در سوییس در این مطالعه سه جنبه عمده عملکرد شناختی را در 88 زن بررسی کردند و متوجه شدند که عملکرد شناختی زنان تحت تاثیر تغییرات هورمونی دوره قاعدگی قرار نگرفته است.

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : سیکل قاعدگی و شرح وضعیت بدنی و نواسانات خلقی بانوان طی این 28 روز

 این محققان در خصوص نتایج مطالعات قبلی گفتند که شواهد فرض شده دال بر عملکرد ضعیف تر مغز در آزمایش ها، احتمالا مثبت های کاذب بوده است زیرا در برخی مطالعات کمتر از 10 نفر مورد بررسی قرار گرفته اند.

پروفسور بریجیت لینرز از بیمارستان دانشگاهی زوریخ که ریاست این مطالعه جدید را بر عهده داشت گفت: من به عنوان یک متخصص در پزشکی تولید مثلی و روانپزشکی، با زنان زیادی سر کار دارم که تصور می کنند چرخه قاعدگی بر عملکرد شناختی آنها تاثیر دارد.

وی با تاکید بر این که تغییرات هورمونی مرتبط با چرخه قاعدگی هیچ ارتباطی با عملکرد شناختی ندارد، گفت: هر چند ممکن است در این زمینه استثناهایی نیز وجود داشته باشد اما عملکرد شناختی زنان در کل، توسط تغییرات هورمونی که در چرخه قاعدگی اتفاق می افتد، مختل نمی شود.

محققان در این مطالعه جدید حافظه فعال، توجه و سوگیری شناختی را در گروهی متشکل از 88 زن بررسی کردند و سپس 68 نفر آنها را در جریان چرخه دوم قاعدگی دوباره آزمایش کردند.

محققان در مجله Frontiers in Behavioural Neuroscience نوشتند: در این مطالعه متوجه شدیم که ارتباطات مداوم و معنی داری میان عملکرد شناختی و نوسانات سطوح هورمونی که در هر دو چرخه قاعدگی تکرار شد، وجود ندارد.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: asrkhabar.com