هرگز با واژن تان این کارها را انجام دهید|روش شستشوی واژن
با وجود این حقیقت پذیرفته شده جهانی که "واژن شما می تواند از خودش مراقبت و خود را پاکسازی کند" هنوز هم هستند خانم هایی که با روشهایی خلاقانه و سرخود سعی در پاکسازی این بخش از بدن شان را دارند. در این مقاله با 4 حرکت کاملا اشتباهی که بین زنان رایج است آشنا می شوید:

4کاری که هرگز نباید با واژنتان انجام دهید

1. از بخار دور بمانید (توصیه های گوینت در مورد واژن را نادیده بگیرید )

ما همیشه به دنبال توصیه هایی هستیم که زندگیمان را بهتر کند و سالم تر بمانیم. ولی زمانی که گوینت پالترو Gwyneth Paltrow (بازیگر هالیوود)شروع به ارائه توصیه های اشتباهی برای زنان کرد، خیلی ها از مسیر درست منحرف شدند.

واژن شما فرش نیست که برای تمیز کردنش به بخار نیاز داشته باشید. پالترو عنوان کرده بود که برای بهداشت واژن خود از بخار استفاده می کند و گفته بود " روی یک صندلی کوچک می نشیند و با ترکیبی از مادون قرمز و بخور درمنه mugwort رحم خود را پاکسازی می کند. با این کار انرژی تخلیه شده و سطح هورمون های زنانه متعادل می شود. "

بیشتر بدانید : در واژن زنان چه چیز هایی طبیعی و چه چیزهایی غیر طبیعی است؟

بیشتر بدانید : ترشحات واژن: کدام ترشحات غیر طبیعی هستند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بخار دادن واژن یا بخور واژن چیست؟


دکتر راکل داردیکRaquel Dardik، مددکار، دانشیار گروه زنان و زایمان مرکز پزشکی NYU Langone، نظر کمی متفاوتی دارد: "بخور دادن به هیچ وجه مقدور نیست زیرا ممکن است شما واژن (مهبل) را بسوزانید"


2. خود درمانی همیشه نتیجه بدی دارد

2. خود درمانی همیشه نتیجه بدی دارد

کرم های واژینال یا شیاف هایی که برای عفونت مخمری معمولا بدون نسخه  استفاده میشوند یا گاهی برخی خانم ها روش های خانگی را برای مقابله با عفونت قارچی واژینال استفاده می کنند، کاملا اشتباه است. به گفته داردیک Dardik  "شما هرگز نباید با داروهای خانگی مثل سیر یا روغن درخت چای، خود درمانی کنید." حداقل با دست خودتان مشکلی به مشکل قبلی نیفزایید. ممکن است اوضاع بدتر شود؟

بله حتی ظاهر واژنتان را هم ممکن است زشت کنید.دکتر داردیک: " من شاهد ایجاد سوختگی هایی به خاطر انجام خودسرانه پیشنهادات اینترنتی توسط خانم ها بوده ام، و سوختگی شیمیایی داخل واژن چیزی نیست که کسی دلش بخواهد آن راتجربه کند. "


3. قرار دادن اشیا خارجی در واژن ، ظاهرا که مشکلی ندارد تا زمانی که برایتان مشکل ساز شود

3. قرار دادن اشیا خارجی در واژن ، ظاهرا که مشکلی ندارد تا زمانی که برایتان مشکل ساز شود

قبلا شما فکر می کردید که اینها مجاز به رفتن داخل واژن هستند:تامپون tampon، روغن، وسایل پیشگیری از حاملگی، فنجان قاعدگی و....یا هر وسیله ی خارجی و دست ساز انسان حتی اگر تمیز و شسته شده باشند را باید از آلت تناسلی زنانه تان دور نگه دارید . بافت واژن بسیار حساس است و استفاده از هر وسیله ای باعث ایجاد تحریک پذیری شدید خواهد شد.


4. شستن واژن را واقعا باید کنار بگذارید

4. شستن واژن را واقعا باید کنار بگذارید 

کاملا مطمئنم که از قبل خودتان می دانید ولی محض اطلاعتان باید بگوییم : این پایین قرار نیست بوی نسیم گرمسیری بدهد. به گفته دکتر کنستانس یانگ Constance Young، استادیار دانشگاه پزشکی گروه زنان و زایمان کلمبیا " محصولات مخصوص شستشوی واژن دقیقا بر خلاف میکروبیوم (ریزاندامگان همزیست)طبیعی واژن عمل می کنند و این باعث می شود که واژن بیشتر به عفونت حساس شود. "

ما نمی خواهیم به شما بگوییم که واژن مثل یک سیستم خودکفا، خودش را پاکسازی می کند – خودتان قبلا از این موضوع اطلاع دارید، بلکه می خواهیم دست از انجام روش های سرخود برای تمیز کردن واژن بردارید.

واژن به دلیل وجود باکتری های لاکتوباسیاس lactobacillus bacteria موجود در آن محیطی با PH متعادل و مخصوص به خود دارد. وقتی از شوینده ها برای واژن استفاده می کنید اسیدیته نرمال محیط را به هم زده و خنثی می کنید و در نتیجه واژن قادر به محافظت از خود نخواهد بود.

می دانیم که الان به چه چیزی فکر می کنید: اگر اینقدر بد است پس چرا این همه محصول متفاوت برای شستشوی واژن در بازار وجود دارد؟ به گفته یانگ  " همه این محصولات صرفا برای بازاریابی و افزایش سود است و هیچ پایه علمی ای برای آن ها وجود ندارد – درست مثل خوشبو کننده های هوا البته برای یک محیط بسیار خصوصی تر. "

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روش شستشوی واژن

بهترین روش شستشوی واژن چیست؟

اگر حس می کنید واقعا نیاز به شستشوی این قسمت از بدنتان دارید و احساس خوبی به شما می دهد از روش هایی که مطمئن است استفاده کنید. تعجب نکنید بهترین روش شسنشوی واژن استفاده از آب و صابون بدون عطر است آن هم فقط برای شستشوی قسمت های خارجی.


بیشتر بدانید : زیبایی واژن بدون عمل جراحی

بیشتر بدانید : 10 دلیل ایجاد توده و برجستگی روی واژن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت و درمان خارش ناحیه تناسلی در زنان+روش شستشوی ناحیه ادراری-تناسلی

بیشتر بدانید : تغییرات واژن در دهه های 30, 40, 50 و 60 زندگی

بیشتر بدانید : شکل طبیعی واژن باید چگونه باشد؟

بیشتر بدانید : واژن و 13 راز برای داشتن واژن سالم




تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ