روشی برای بهبود زندگی جنسی خانم‌های یائسه
یکی از شکایات اصلی در دوران یائسگی، تغییر در عملکرد جنسی است. بسیاری از زنان از این تغییرات می‌ترسند و نگران معنی آن برای روابط زناشویی خود هستند

استفاده از برچسب استروژن 

تحقیق جدیدی بیان می‌کند زنانی که در اوایل یائسگی (Early menopause) قرار دارند و احساس می‌کنند که کشش یا عملکرد جنسی آنها دچار اشکال شده است، می‌توانند از «برچسب» استروژن سود ببرند.
مؤلف و راهبر این مطالعه، دکتر هیو تیلور از دانشکده پزشکی ییل، گفت: «در این مطالعه جدید، ما نشان می‌دهیم که استروژن مکمل می‌تواند باعث بهبود عملکرد جنسی نیز بشود.» به گفته این متخصص، این مطالعه به یک اثر کلیدی یائسگی می‌پردازد.

دکتر جنیفر وو، متخصص زنان و زایمان بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک، گفت: «یکی از شکایات اصلی در دوران یائسگی، تغییر در عملکرد جنسی است. بسیاری از زنان از این تغییرات می‌ترسند و نگران معنی آن برای روابط زناشویی خود هستند. بسیاری نیز فکر می‌کنند که کاهش برانگیختی، میل، ترشح زنانه و ارضای جنسی غیرقابل اجتناب است.»
در این مطالعه، زنانی که تحت درمان با استروژن پوستی قرار گرفتند شاهد بهبودهای نسبی در عملکرد جنسی خود بودند.

به گفته این متخصصین، نحوه دریافت استروژن برای تاثیراتی که استروژن در بدن بجای می گذارد مهم است. البته عملکرد جنسی در زنانی که از برچسب استروژن استفاده کردند با عملکرد جنسی در زنانی که قرص استروژن دریافت می‌کردند با یکدیگر فرق چندانی نداشت.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: shafaonline.ir