چه چیزی درد قاعدگی را زیاد می کند و چطور در قاعدگی را درمان کنیم؟
در دوره قاعدگی علاوه بر مشکلات روحی، خانم ها دچار دردهای جسمی هم می شوند که برخی عوامل این دردها را تشدید می کنند. در این مقاله به عوامل تشدید کننده درد قاعدگی می پردازیم.

این عوامل باعث افزایش درد قاعدگی می شوند!

تاسفانه با اینکه کمی خسته و گرفته هستید، اما در دوره قاعدگی نیز زندگی جریان دارد و باید سعی کنید بهترین استفاده را از آن داشته باشید. با اینکه نمی توانید تمام علائم ناراحت کننده همراه با قاعدگی را از بین ببرید، اما برخی کارها هستند که با پرهیز از انجامشان می توانید حالتان را کمی بهتر کنید. در ادامه مواردی را به شما معرفی می کنیم که درد این دوره را بیشتر می کنند.


1. افزایش درد قاعدگی بر اثر برخی ورزش ها

تحقیقات نشان داده ورزش های سبک مانند دویدن آهسته روی تردمیل و یا تمرینات کم فشار مانند یوگا و پیلاتس، می توانند نشانه های ناراحت کننده قاعدگی مانند درد و تغییر در خلق و خو را بهبود ببخشند. در این دوره تا جای ممکن از انجام تمرینات پر فشار و با شدت بالا پرهیز کنید. در عوض رو به تمرینات سبک و متفاوت بیاورید تا هم فعالیت بدنی را ترک نکرده باشید و هم دردتان کمتر شود.

* پیلاتس Pilates : ورزشی است که تمام تمرکز خود را بر روی پیشرفت بدن بر اساس توازن معطوف می کند و این توازن از طریق استحکام ماهیچه ها، انعطاف پذیری و آگاهی لازم به منظور پشتیبانی از حرکات موثر و دلپذیر انجام می شود.

2. افزایش درد قاعدگی با الکل و شیرینی ها

در طول قاعدگی ممکن است وسوسه شوید شکلات بخورید اما ثابت شده گاهی این کار باعث بدتر شدن علائم می شود. توصیه می شود در طول این دوره تا جای ممکن از خوردن شیرینی، شکلات و الکل پرهیز کنید چون باعث بالا رفتن شدید قند خون، پف کردگی و خستگی بیشتر می شوند.


3. افزایش درد قاعدگی با کافئین

چه چیزی درد قاعدگی را زیاد می کند و چطور در قاعدگی را درمان کنیم؟

کافئین نشان داده می تواند در بدن، فعالیتی ادرار آور داشته باشد که ممکن است باعث کاهش آب بدن خانم ها شود. همچنین کافئین یک محرک نیز هست که به صورت بالقوه، باعث تحریک رحم و افزایش گرفتگی این قسمت می شود. ثابت نشده است که نخوردن کافئین باعث بهبود یا کاهش درد قاعدگی می شود اما به بدتر نشدن آن نیز کمک می کند. با این حال اگر نخوردن چای یا قهوه صبحگاهی بیشتر اذیتتان می کند می توانید از آن استفاده کنید. در صورتی که با نخوردن کافئین مشکلی ندارید، بهتر است در این دوره کاملا از آن پرهیز کنید.


4. افزایش درد قاعدگی بر اثر استرس

با اینکه استرس ضرورتا درد این دوره را بیشتر نمی کند، اما می تواند تغییرات خلق و خو را بدتر کند. بیشتر افراد نمی توانند کاملا از استرس پرهیز کنند اما می توانند چیزی اضافه کنند که در طول روز، آرامشان کند مانند رفتن به پیاده روی به همراه یک هم صحبت خوب، انجام یوگا، یک دوش آب گرم و یا بازی با کودکان.


5. افزایش درد قاعدگی بر اثر نخوردن منظم وعده های غذایی

با اینکه توصیه استاندارد این است که در روز، حداقل سه وعده میل کنید اما اگر احساس حالت تهوع می کنید باید چندین وعده کوچک در طول روز میل کنید. فقط باید سعی کنید در طول روز، برای مدت زمان طولانی با شکم خالی نمانید چون می تواند منجر به فعالیت معده و حالت تهوع شود. خوردن وعده های متعدد و مرتب، همچنین می تواند کمکتان کند سطح انرژی تان به صورت متداوم بالا بماند و از افت قند خون که باعث احساس ضعف، خستگی، کج خلقی و تحریک پذیری می شود جلوگیری کند.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 درد شکم دوران قاعدگی که می توانند نشانه یک مشکل جدی باشند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درد بیش از حد در قاعدگی به این دلایل است

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 8 علت کم شدن و سبک تر شدن خونریزی قاعدگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش درد قاعدگی با طب سنتی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بخور و نخورهای دوران قاعدگی

 بیشتر بدانید : پاکسازی رحم و درمان مشکلات قاعدگی با گیاه رازیانه



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: kermany.com