چرا خانم ها در زمان پریودی بیشتر هوس شکلات می کنند؟
 در زمان پریودی خانم ها تغییرات زیادی را تحمل می کنند، از جمله در خلق و خو و تمایلات غذایی. در زمان پریودی اکثر خانم ها به خوردن شکلات تمایل زیادی پیدا می کنند، در این مقاله به علت این مسئله می پردازیم

 علت میل به شکلات در زمان پریودی چیست؟

کارشناسان درجدیدترین پژوهش های خود دریافتند بانوان در زمان پریودی، دچار دگرگونی و نوسان های خلقی، عاطفی، فیزیولوژی، روانشناسی و جسمی می شوند.

دراین بازه زمانی بانوان به مصرف خوراکی های آماده ازجمله شکلات علاقه دارند. کارشناسان به بانوان توصیه می کنند برای حفظ سلامت دراین بازه زمانی به انجام ورزش های سبک، خودداری از مصرف قهوه و مصرف مواد پروتئینی و دارای فیبر بپردازند.


دگرگونی هورمونی به ویژه کاهش میزان پروژسترون و استروژن در این بازه زمانی سبب می شود بانوان به خوراکی های شیرین از جمله شکلات و سایر تنقلات علاقه مند شوند زیرا بیشتر از مواقع عادی دچار احساس گرسنگی می شوند.


زنان در زمان پریودی و پیش از شروع آن دچار دگرگونی های هورمونی می شوند که بر خلق و خوی آنها اثر می گذارد، بیشتر بانوان دراین زمان دچار استرس، افسردگی، گوشه گیری و تحمل دردهای عضلانی می شوند.

بیشتر بدانید : اسراری در مورد شکلات + طرز تهیه ماسک شکلات تلخ برای صورت

بیشتر بدانید : آیا شکلات خوردن باعث جوش زدن می شود؟


چرا خانم ها در زمان پریودی بیشتر هوس شکلات می کنند؟

به همین دلیل علاقه به مصرف شکلات پیدا می کنند زیرا حاوی منیزیم، آهن و سایر مواد مغذی وآنتی اکسیدان های مفید برای بدن است و خوردن آن سبب ترشح سروتونین serotonin در خون و احساس شادی درآنها می شود.


مصرف به اندازه شکلات به ویژه شکلات تلخ دراین زمان آسیبی به سلامت بانوان نمی رساند و برای آنها مفید است اما کارشناسان برای حفظ سلامت به بانوان توصیه می کنند نظارت ویژه ای بر رژیم غذایی و ورزش خود داشته باشند و درصورت غیر عادی بودن پریودی، تاخیر یا خونریزی بیش از اندازه برای بررسی دقیق مشکل به پزشک متخصص مراجعه کنند.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : بخور و نخورهای دوران قاعدگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت قاعدگی سنگین چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 درد شکم دوران قاعدگی که می توانند نشانه یک مشکل جدی باشند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 رنگ خون قاعدگی و 6 نکته ای که درباره سلامتی شما می گوید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 8 علت کم شدن و سبک تر شدن خونریزی قاعدگی



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir