تنظیم هورمون های زنانه با این خوراکی ها
 مصرف صحیح مواد غذایی می تواند تاثیر فوق العاده ای بر سطح هورمون های ما داشته باشد. ما در این مقاله این خوراکی ها را به شما معرفی می کنیم.

خوراکی هایی که هورمون های زنانه را متعادل می کند

بسیاری از ما موقع خرید به لیست مواد تشکیل دهنده و کالری خوراکی ها، تازه بودن میوه ها و سبزی ها دقت می کنیم. ولی نکته ای که همه ما را غافلگیر می کند خواص متعادل کننده هورمونی مواد غذایی است که اصلا به آن دقتی نداریم.

اغلب ما نمی دانیم که مصرف صحیح مواد غذایی می تواند تاثیر فوق العاده ای بر سطح هورمون های ما داشته باشد. ما در این مقاله این خوراکی ها را به شما معرفی می کنیم.


1 . پروتئین آب پنیر یا پروتئین وی 

پروتئین وی whey protein جدا از رساندن یک دوز پروتئین به بدن یک منبع شگفت انگیز از تریپتوفان tryptophan است که با افزایش سطح سروتونین به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.


2 . بذر کتان

غنی از ترکیبات فیتواستروژن phytoestrogen و لیگنان ها است که نه تنها به حفظ سطح هورمونی شما کمک می کند بلکه با سرطان هایی مانند کولون، پروستات و سینه مقابله می کند.


3 . آووکادو

آووکادو از بهترین مواد خوراکی است که هورمون های زنان را متعادل می کند. برخی از ویژگی های شگفت انگیز آووکادو عبارت است از:

آووکادو سطح تولید کورتیزول cortisol که به عنوان هورمون استرس شناخته می شود را کنترل می کند.

آووکادو به دلیل وجود بتاسیتوستول، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

آووکادو به تولید هورمون DHEA که توسط غده فوق کلیه تولید می شود، کمک میکند.


4 . چای سبز

چای سبز یک ترکیب طبعی به نام تینین theanine دارد که باعث آزاد شدن کورتیزول می شود که به نوبه خود سطح استرس و اضطراب را به حداقل کاهش می دهد.


5 . روغن نارگیل

تنظیم هورمون های زنانه با این خوراکی ها

سعی کنید روغن نارگیل را گاهی در آشپزیهایتان استفاده کنید. داستانهایی که در مورد مضرات روغن نارگیل برای قلب گفته می شود را باور نکنید. نه تنها اثر آن روی تعادل هورمونی شگفت انگیز است بلکه قند خون را هم کنترل می کند و باعث افزایش ایمنی شما می شود. به کاهش وزن و بهبود متابولیسمتان هم کمک می کند.


6 . کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقادیر بالایی ایزوتیوسیانات isothiocyanates از جمله ایندول3  کربینول indole-3-carbinol است که باعث می شود بروکلی گزینه ای عالی برای تحت کنترل دراوردن هورمون ها شود. این ماده به بدن کمک می کند متابولیت های مضر که سبب رشد تومور ها بخصوص در ناحیه سینه که حساس به استروژن است، را تجزیه کند. سبزیجات دیگر مثل کلم کیل و کلم بروکسل و گل کلم هم اثراتی مشابه دارند.


7 . دانه چیا

تنظیم هورمون های زنانه با این خوراکی ها

دانه چیا Chia seeds یکی از بهترین منابع امگا3 و فیبر است. به غیر از کاهش سطح قند خون این دانه به کنترل فشار خون و سطح انسولین هم کمک می کند. زمانی که صحبت از مواد غذایی کنترل کننده هورمونی در زنان صحبت به میان می آید، هیچ ماده غذایی ای قابل مقایسه با چیا نیست. می توانید آن ها را به هر غذایی اضافه کرده و مصرف نمایید.


8 . سیب ارگانیک

آیا می دانستید که مصرف مداوم سیب نه تنها شانس شما را برای بیماری هایی مثل پوکی استخوان، بیماری قلبی و سرطان کاهش می دهدف بلکه به کنترل دیابت نوع 2 هم کمک میکند؟ این خواص به دلیل وجود فلاونوئید کورستین quercetin در سیب است که یک آنتی هیستامین طبیعی است. همچنین سیب حاوی فیتواستروژن است که به عنوان استروژن های گیاهی شناخته می شوند.


9 . گیاه پنج انگشت

گیاه پنج انگشت  Chaste Berry با تحریک غده هیپوفیز، اثر پروژسترون بر بدن را تقلید کرده و میزان استروژن و پروژسترون در بدن را تنظیم می کند به همین دلیل است که به عنوان یکی از بهترین داروهای طبیعی دوران یائسگی و سندرم پیش از قاعدگی شناخته می شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اختلالات هورمونی در زنان، علائم، دلایل و راهکارها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : هورمون هایی که خانم ها هر ماه با آنها درگیری دارند!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : به هم خوردن تعادل هورمونی با کارهای ساده ای که انجام می دهیم !!!

بیشتر بدانید : استروژن، هورمونی که باعث زیبایی زنان می شود



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ