بهترین رژیم غذایی برای درمان تخمدان پلی کیستیک به توصیه پزشکان
در این مقاله بهترین خوراکی هایی که در بهبود تخمدان پلی کیستیک به شما کمک می کند و غذاهایی که باید از مصرفشان اجتناب کنید را به شما معرفی می کنیم

رژیم غذایی برای بهبود تخمدان پلی کیستیک

آنچه می خوریم تاثیر مستقیم بر سلامتی ما دارد. رژیم غذایی ما زمانی که دچار مشکل سلامتی می شویم اهمیت بیشتری پیدا می کند. رژیم غذایی ناسالم احتمال بیشتر شدن مشکلا را افزایش می دهد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک Polycystic ovary syndrome یا به اختصار PCOS به دلیل خوراکی هایی که مصرف میکنیم بوجود نمی اید ولی تغییر رژیم غذایی می تواند به طور قابل توجهی  زندگی شما را بهبود می بخشد. در این مقاله بهترین خوراکی هایی که در بهبود تخمدان پلی کیستیک به شما کمک می کند و غذاهایی که باید از مصرفشان اجتناب کنید را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید به صورت موثرتری علایم این بیماری را کنترل کنید.

سندرم تخمدان پلی کیستیک می توانند باروری زنان را تحت تاثیر قرار دهد و حتی روی خواب شبانه و انرژی روزانه شان موثر باشد.

زنان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک معمولا نسبت به انسولین مقاوم هستد و بدنشان به درستی نسبت به انسولین واکنش نشان نمی دهد و احتمال بالا رفتن قند خونشان وجد دارد. بنابراین بهتر است رژیم غذاییشان کربوهیدرات تصفیه شده کمتری داشته باشد. مصرف خوراکی های سالم به کاهش وزن و جلوگیری از بدتر شدن علایم بیماری به شما کمک می کند.

بیشتر بدانید : درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک با زردچوبه


تاثیرکاهش وزن بر درمان تخمدان پلی کیستیک

کاهش وزن

اکثر پزشکان به زنان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک توصیه می کنند وزنشان را کاهش دهند چون اضافه وزن و چاقی علایم این بیماری را تشدید می کنند.  البته از دست دادن وزن برای این بیماران کار مشکلی است این بیماران اغلب اختلالات خلقی مثل افسردگی و اضطراب را تجربه می کنند و مشکل خواب دارند که می تواند منجر به خستگی شود بنابراین دنبال کردن یک رژیم غذایی ساده و انجام ورزش روزانه می تواند برایشان سخت باشد.


اگر مبتلا به تخمدان پلی کیستیک هستید از این خوراکی ها اجتناب کنید

بهتر است مصرف غذاهای فراروی شده را محدود کرده یا کنار بگذارید. این خوراکی ها به جز کالری بالا فایده ای برای بدنتان ندارند و فقط باعث افزایش وزن شما خواهند شد.

غذاهای فراوری شده مثل سوسیس و کالباس، برخی پنیر ها و دسرها

غذاهایی که حاوی کربوهیدرات تصفیه شده هستند مثل شیرینی، نان سفید و غلات صبحانه

نوشیدنی های دارای قند اضافه

قند و کربوهیدرات تصفیه شده اضافه باعث افزایش التهاب و مقاومت به انسولین می شود که علایم تخمدان پلی کیستیک را بیشتر می کند.


رژیم غذایی مناسب برای تخمدان پلی کیستیک

کلم بروکلی

رژیم غذایی سالم که حاوی مقدار زیادی  پروتئین بدون چربی و فیبر بالا باشد بهترین گزینه برای کاهش التهاب بدن، پیشگیری از مقاورمت به انسولین، کاهش وزن و کاهش علایم بیماری است.

ماهی، گوشت بدون چربی

بروکلی

اسفناج، قارچ و کل بروکلی

بری ها

لوبیا و نخود

سیب زمینی شیری

فیبر و پروتئین کمک می کند سریعتر احساس سیری داشت باشید و مدت زمان بیشتری سیر بمانید که به کاهش وزن راحت تر شما کمک خواهد کرد.


بیشتر بدانید : تفاوت میان تنبلی تخمدان و تخمدان پلی‌کیستیک در چیست

بیشتر بدانید : اگر سندروم تخمدان پلی کیستیک دارید، صبحانه بخورید!


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ