پیشگیری از سرطان سینه با یک عادت روزانه
محققان دانشگاه بریستول در انگلستان به این نتیجه رسیدند زنانی که یک عادت خاص روزانه دارند کمتر از دیگران به سرطان سینه مبتلا می شوند.

یک عادت صبح گاهی که باعث کاهش خطر سرطان سینه می شود

گروهی از محققان انگلیسی دریافتند زنان سحرخیز ، 40 تا 48 درصد کمتر از سایرین به سرطان پستان مبتلا می شوند.

محققان دانشگاه بریستول در انگلستان داده های 180 هزار و 215 زن شرکت کننده در پروژه مطالعاتی بیوبانک (بانک اطلاعاتی ملی و بین المللی در انگلیس با هدف تشخیص و درمان طیف گسترده ای از بیماری های سخت درمان) و 228 هزار و 951 بانوی حاضر در مطالعه ژنومیک انجمن سرطان پستان را تحلیل کردند.
یافته های این تحلیل که در همایش کنفرانس موسسه ملی تحقیقات سرطان در گلاسکو ارائه شد، نشان می دهد زنانی که سحرخیز هستند 40 تا 48 درصد کمتر با احتمال ابتلا به سرطان روبرو می شوند، همچنین محققان بیان کردند زنانی که بیش از 7 تا 8 ساعت می خوابند برای هر ساعت خواب بیشتر 20 درصد بیشتر با خطر ابتلا به این بیماری مواجه می شوند.

زن زیبا در اتاق خواب

ربکا ریچ موند/Rebeca Richmond یکی از محققان این طرح و استاد دانشگاه بریستول می گوید: یافته ها می توانند نتایج و توصیه هایی برای زنانی داشته باشند که در شیفت های شب کار می کنند، اما هنوز مطالعات بیشتری باید برای درک ارتباط بین سحرخیزی و شب بیداری یا صبح خوابی و ابتلا به سرطان پستان انجام شود.
ریچموند می افزاید: البته این مطالعات به آن معنا نیست که فقط با تغییر عادات خواب و بیداری می توان احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش داد، موضوع از این پیچیده تر است.

همچنین یافته های این مطالعه به دستاوردهای دیگر مطالعاتی می افزاید که در زمینه الگوهای خواب افراد تحقیق می کنند؛ به ویژه کسانی که درشیفت های شب کار می کنند یا در محیط های روشن تر می خوابند.

بیشتر بدانید : از سرطان سینه با سم زدایی زیر بغل ها پیشگیری کنید

بیشتر بدانید : پیشگیری از سرطان سینه با 10 روش کاربردی

بیشتر بدانید : معاینه صحیح سینه برای پیشگیری از سرطان



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : irna.ir