تاثیر هر کدام از روش های پیشگیری از بارداری بر پریود
 هر کدام از این روش ها پریود شما را تحت تاثیر قرار می دهد و معمولا باعث منظم تر شدن پریود می شوند به همین دلیل است که متخصصین زنان برخی قرص های ضدبارداری خاص را برای مشکلات پریود تجویز می کنند

تاثیر روش های پیشگیری از بارداری بر پریود

اگر تمایلی به باردار شدن ندارید روش ای پیشگیری از بارداری راه حل شماست ولی هر کدام از این روش ها پریود شما را تحت تاثیر قرار می دهد و معمولا باعث منظم تر شدن پریود می شوند به همین دلیل است که متخصصین زنان برخی قرص های ضدبارداری خاص را برای مشکلات پریود تجویز می کنند.


تاثیرقرص های ضد بارداری هورمونی بر پریود

قرص های ضد بارداری که حاوی پروژسترون و استرژن هستند تاثیر متفاوتی در هر وفرد دارند  ولی می توانند طول پرید و خونریزی را کاهش دهند مثلا اگر پریود شما 5 تا 7 روزه است ممکن است 3 تا 4 روز شود.

اگر با پریود خود مشکل دارید استفاده ز قرص های ترکیبی گزینه خوبی برای شماست .معمولا از قرص های هورمونی ترکیبی برای زنانی که خونریزی غیر طبیعی دارند هم استفاده می شود.


تاثیر mini-pill یا لاینسترنول بر پریود

مینی پیل یا لاینسترنول فقط حاوی پروژسترون است که می تواند به پریود شما کمک کند با این که معمولا برای مشکلات خونریزی تجویز نمی شود ولی مصرف آن باعث سبک تر شدن پریود و کم تر شدن درد و گرفتگی قبل از پریود می شود. استفاده از مینی پیل کمی شخت است و هر روز باید راس ساعتی خاص مصرف شود وگرنه تاثیر گذار نخواهد بود.


تاثیر آی یو دی IUD بر پریود

وسایل پیشگیری از بارداری

تاثیر آی یودی بر پریود بستگی به نوع آی یودی شما دارد. آی یو دی می در چند ماه اول باعث ایجاد خونریزی شدید می شود و در اواسط دوره لکه بینی خواهید داشت . آی یودی هرمونی که حاوی پروژسترون است خونریزی ماهیانه را کم کرده یا کاملا از بین می برد و اغلب زنانی که آی یو دی هورمونی استفاده می کنند پریود نمی شوند.


تاثیر ایمپلنت بر پریود

ایمپلنت هم مانند آی یو دی هورموونی در طول زمان پریود را به حداقل رسانده و کاملا قطع می کند. ماندگاری ایمپلنت 3 حداکثر 3 سال  است ولی احتمال لکه بینی در این دوران وجود دارد به همین دلیل نیمی از زنان از ادامه دادن پیشگیری از بارداری با ایمپلنت پشیمان می شوند.


تاثیر حلقه ring بر پریود

حلقه عمدتا مثل قرص کنار می کند ولی لازم نیست هر روز آن را مصرف کنید. حلقه خونریزی را کاهش داده و پریود را تنظیم می کند. حلقه را باید هر ماه در روز مناسب تغییر دهید.


تاثیر تزریق بر پریود

تزریق بسیار شبیه آی یودی هرومونی است در ابتدا ممکن است تا 4 ماه خونریزی نامنظم داشته باشد ولی در طول زمان خونریزی به حداقل رسیده و یا کامل از بین می رود از آنجا که تاثر آن روی اشخاص متفاوت است ممکن است منجر به لکه بینی یا سبک شدن پریود شود.

بیشتر بدانید : همه چیز درباره روش های پیشگیری از بارداری

بیشتر بدانید :پیشگیری از بارداری ناباروری می‌آورد؟!

بیشتر بدانید : جلوگیری از بارداری و پاسخ به پرتکرار ترین سوالات شما


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ