چرا باید از شکم بند بارداری استفاده کنید
استفاده از شکم بند بارداری می تواند مشکلات  بارداری را برای شما قابل تحمل تر باشد

فواید استفاده از شکم بند بارداری

 از جمله این نارحتی‌ها، تغییر فرم شکم و کمردردهای دوران بارداری است، که میتوانید با استفاده محصولات پزشکی مخصوص دوران بارداری مانند شکم بند بارداری از سختی های این دوران کم کنید.


شکم بند بارداری چیست؟

شکم بند بارداری یا کرست طبی برای حمایت از کمر و شکم در دوران بارداری طراحی شده است. انواع کرست های کشی که شکم و اطراف آنرا بخوبی نگهداری می کنند و تدریجا با بزرگ شدن شکم کش بیایند بهترین نوع خود محسوب می شوند.


گروهی از زنان باردار به علت ترس از فشاری که شکم بند بارداری ممکن است به نوزاد داخل شکم آنها بیاورد از بستن آن خودداری میکنند این لباس های انعطاف پذیر مزایای زیادی برای زنان باردار دارد که عبارتند از :


فواید استفاده از شکم بند بارداری :به کاهش درد کمک می کند

درد پشت و مفصل در دوران بارداری ( کمردرد دوران بارداری) می تواند خسته کننده باشد و در فعالیت های روزمره دشوار باشد. یک مطالعه در مجله اسپاین شیوع درد پشت و لگن در دوران بارداری را بررسی می کند. آنها دریافتند که 71 درصد زنان کمردرد و 65 درصد کمربند لگنی را گزارش کردند. شکم بند یا گن در طول بارداری به حمایت از کمردرد کمک می کند که ممکن است باعث کاهش درد شود.


 شکم بند بارداری به شما اجازه می دهد که به راحتی در فعالیت های روزانه شرکت کنید

ورزش در دوران بارداری (نرمش های دوران بارداری و 5 توصیه جدی ) مزایای سلامتی زیادی دارد. یک مطالعه در بررسی های فعلی در پزشکی اسکلتی عضلانی نشان می دهد که ورزش های روزانه تاثیر مثبتی بر سلامتی دارند.

ورزش، تنش و استقامت عضله را افزایش می دهد و میزان بروز فشار خون بالا، افسردگی و دیابت را کاهش می دهد. بسیاری از زنان به دلیل درد و ناراحتی قادر به انجام تمرین یا ادامه کار در دوران بارداری نیستند. استفاده از شکم بند بارداری می تواند به کاهش ناراحتی کمک کند و مشارکت در فعالیت های روزمره را به همراه داشته باشد و منافع فیزیکی و مالی را به همراه داشته باشد.


فواید استفاده از شکم بند بارداری : درد مفاصل ساکرویلیک (SI)

درد مفصلی SI اغلب در دوران بارداری ناشی از افزایش آرامن است که یک هورمون مناسب نامیده می شود و باعث می شود که مفصل ران شل تر شود. این درد شدید و گاه دردناک در قسمت پشتی مجاور سینه است. شکم بند بارداری که از این منطقه پشتیبانی می کنند، کمک می کنند که مفصل ثابت باشد و از درد در طول فعالیت جلوگیری می کند.


فواید استفاده از شکم بند بارداری : نفس کشیدن را راحت میکند

چرا باید از شکم بند بارداری استفاده کنید

رحم را بدون اینکه به آن فشاری بیاورد از پایین به طرف بالا نگه داشته و نفس کشیدن را راحت می‌نماید.


فواید استفاده از شکم بند بارداری :  درد رباط گرد

این در طول سه ماهه دوم بارداری اتفاق می افتد و درد مزمن دیگری از بارداری است. این درد به صورت خفیف به شدید در جلوی مفصل ران و زیر شکم اتفاق می افتد. این درد به خاطر افزایش وزن و فشار روی رباط هایی که از بزرگ شدن رحم حمایت می کند اتفاق می افتد، یک مشکل موقت اما گاهی غیر قابل تحمل است!

*شکم بند به توزیع وزن نوزاد در پشت و شکم کمک می کنند که ممکن است باعث کاهش فشار روی رباط های گرد و کاهش درد شوند.

* شکم بند بارداری در طول فعالیت ها باعث فشرده سازی ملایمی می شوند.

*فشرده سازی ملایم شکم بند یا گن می تواند به حمایت از رحم و کاهش درد ناشی از حرکت در فعالیت بدنی کمک کند. احتیاط: فشرده سازی بیش از حد در شکم می تواند گردش خون را مختل کند و می تواند منجر به اثرات منفی بر فشار خون شود. همچنین می تواند باعث سوزش معده و سوء هاضمه شود.

*آنها نشانه های بیرونی برای حالت درست بدن را ارائه می دهند.

* گن بارداری به بدن اجازه می دهد تا راحت تر به حالت مناسب برسد. با حمایت از پشت و پهلو، باند های شکم موقعیت صحیح را تشخیص می دهند و از بروز بیش از حد درد پشت جلوگیری می کنند. شکل ظاهری بارداری "به سمت عقب" به دلیل وزن اضافی در جلوی بدن است که همراه با کشش و تضعیف عضلات اصلی هسته ای که از ستون فقرات حمایت می کنند، دیده می شود.


فواید استفاده از شکم بند بارداری : کاهش فشار بر روی عضلات

احساس فشار و سنگینی را کم کرده ، حرکت نوزاد را در داخل شکم آسان می‌نماید و در حقیقت عمل عضلات پایین شکم را انجام می‌دهد و بدین ترتیب سبب استراحت عضلات می‌گردد.


تفاوت میان کمربند و شکم بند حاملگی چه عواملی هستند ؟

- مهمترین تفاوت میان کمربند و شکمبند نحوه طراحی آن می باشد. کمربند ها قسمت پشتی آن بزرگتر از قسمت جلویی آنها هستند.

- همچنین شکم بند ها قسمت جلویی آنها بزرگت و مقاوم تر از پد پشتی می باشند که موجب جلوگیری از بروز صدمات احتمالی به جنین می شود.

- از دیگر تفاوت میان آنها قسمت نوار کش و گنجایش شکم بند می باشد که از پشت بسته می شود اما مدل های کمری از جلو نگهدارنده است.

- باید بدانیم که برخی مدل های شکم بند دارای پد های فنری حرفه ای برای کمر نیز هستند و کار کمربند و شکم بند را با یکدیگر انجام می دهند.

- کمربند های بارداری با کمربند های لاغری نیز بسیار متفاوت هستند چرا که اندازه مدل های حاملگی قابل تغییر می باشند.

نکات مهم در رابطه با استفاده از شکم بند بارداری:

- قبل از استفاده از هر گونه شکم بند بارداری حتما با پزشک خود مشورت کنید

- حتما از برندی استفاده نمایید که مانع از ایجاد حساسیت پوستی برای شما باشد.

- در هنگام بستن شکم بند دقت کنید که شکم شما تحت فشار نباشد تا به جنین آسیب رسانده نشود.

- از طرف دیگر شکم بند آن قدر هم آزاد نباشد که هیچ گونه نگهدارندگی نداشته باشد.

- با بزرگتر شدن سایز دور شکم، شکم بند را مناسب با دور شکم خود تنظیم کنید.

- شب‌ها هنگام خواب از بستن شکم‌بند بارداری خودداری نمایید.

بیشتر بدانید : علت مرگ جنین در داخل شکم در ماه های مختلف

بیشتر بدانید : ضربه در بارداری مساوی است با سقط‌جنین؟

بیشتر بدانید : مراحل رشد جنین در شکم مادر + عکس هر مرحله

بیشتر بدانید : در ماه دوم بارداری حواستان به این موارد باشد



گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews..ir