کاهش خونریزی قاعدگی با نخوردن ماهی
مصرف برخی خوراکی ها در قاعدگی باعث افزایش خونریزی و حساسیت می شود که باید از آن ها اجتناب کنید

کاهش خونریزی قاعدگی با نخوردن این خوراکی ها

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه عادت ماهانه در زنان موجب تغییرات خلقی در آنها می‌شود، گفت: زنانی که در دوران قاعدگی خونریزی شدیدی دارند باید از خوردن ماهی اجتناب کنند.

 دکتر سید علی کشاورز درباره نکات تغذیه‌ای در زمان قاعدگی اظهار کرد: در زمان قاعدگی درصد قابل توجهی از زنان دچار اختلالات روحی می‌شوند بنابراین برای از بین رفتن این حالت عصبی مکملی مخصوص این دوره وجود دارد که ترکیبات آن حاوی ویتامین‌ها و منیزیم است.

 افراد مبتلا به اختلال عصبی پیش از قاعدگی می‌توانند از این مکمل ویتامینه یکی صبح و یکی شب در زمان تغییرات خلقی استفاده کنند تا به تعادل روحی برسند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مکمل مخصوص دوران قاعدگی را افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها تهیه کنند چرا که این مکمل ویتامینه است و نیازی به نسخه پزشک ندارد.

بیشتر بدانید : 6 رنگ خون قاعدگی و 6 نکته ای که درباره سلامتی شما می گوید

بیشتر بدانید : علت افزایش میل جنسی در دوره قاعدگی چیست

گرفتگی قاعدگی

کشاورز با اشاره به اینکه امگا ۳ غلظت خون را کاهش و رقیق کننده خون است، گفت: زنانی که در دوران عادت ماهانه خونریزی زیادی دارند باید از خوردن امگا ۳ خودداری کنند چرا که میزان خونریزی آنها را افزایش می‌هد.

وی با بیان اینکه خوردن شیر باعث افزایش خونریزی در دوران عادت ماهانه نمی‌شود، گفت: شیر به طور معمول غذای کاملی است و محدودیتی ندارد همچنین در دوران عادت ماهانه زنان می‌توانند از مکمل آهن استفاده تا دچار کم‌خونی نشوند.

این متخصص تغذیه گفت: گوشت و مرغ به عنوان منابع پروتئین‌دار محسوب می‌شوند بنابراین زنان در دوران قاعدگی حتما باید در یک یا دو وعده غذایی خود از آن استفاده کنند.

کشاورز با اشاره به اینکه خوردن قهوه و نسکافه تحریک‌پذیری را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: بهتر است زنان تا حد امکان از خوردن شکلات و شیرینی نیز خودداری کنند چراکه این مواد تنها موجب افزایش وزن در آنها می‌شود.

بیشتر بدانید : 4 چیزی که در مورد قاعدگی نمی‌دانستید!

بیشتر بدانید : 8 اشتباه که هر ماه در زمان پریود انجام می دهید


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.comlhealth
منبع : tebna