مدیریت بهتر افزایش وزن در دوره بارداری با یک راهکار ساده
 اضافه وزن در دوران بارداری تا حدی طبیعی است، اما گاهی این اضافه وزن به شکل غیر طبیعی اتفاق می افتد که در ادامه به روش های پیشگیری از اضافه وزن غیر طبیعی در بارداری اشاره می شود

راهی برای مدیریت بهتر افزایش وزن در دوره بارداری

افزایش وزن، در دوره بارداری، اتفاقی طبیعی است، به عنوان مثال انتظار می‌رود خانم‌هایی که اضافه وزن ندارند در طول این زمان وزن‌شان بین 10 تا 15 کیلوگرم افزایش یابد. اما مشکلی که گروهی از خانم‌ها با آن مواجه هستند، افزایش وزن بیش از حد در این دوره است.

افزایش وزنی که ممکن است تا سال‌ها بعد از تولد نوزاد، همراه مادر باشد و مشکلاتی را برای او ایجاد کند. اما چطور می‌توان از افزایش وزن بیش از حد در این دوران پیشگیری کرد؟

در یک مطالعه که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، محققان کویین مری لندن میزان افزایش وزن در 1252 خانم باردار را مورد بررسی قرار دادند. در ابتدای کار پژوهشگران از نیمی از شرکت‌کنندگان خواستند تا نکاتی را در رژیم غذایی خود در دوره بارداری رعایت کنند.

این نکات که برگرفته از رژیم غذایی مدیترانه‌ای بود، شامل مصرف روزانه میوه و سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، مصرف روزانه 30 گرم آجیل، مصرف منظم ماهی، کم کردن میزان مصرف گوشت قرمز و اضافه کردن روغن زیتون به غذاهای روزانه بود.

میانگین افزایش وزن در این گروه از خانم‌های باردار 1 کیلو و 250 گرم کمتر از گروه دیگری بود که این رژیم را رعایت نکرده بودند. در عین حال که رعایت این رژیم غذایی به کاهش میزان بروز دیابت بارداری منجر شده بود.

مطالعه‌ای جدید از تاثیر مثبت رعایت رژیم مدیترانه‌ای در مدیریت بهتر افزایش وزن در دوره بارداری و پیشگیری از دیابت دوره بارداری خبر می‌دهد.


بیشتر بدانید : چه‌قدر اضافه وزن در بارداری طبیعی است؟

بیشتر بدانید : مصرف محدود این خوراکی در دوران بارداری= نوزاد کوچک و کم وزن

بیشتر بدانید : بارداری بدون چاقی!

بیشتر بدانید : بارداری با اضافه وزن + 42 توصیه اضافه


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com