ماموگرافی از چه سنی باید انجام شود و برای چه کسانی ضروریست؟
 ماموگرافی یکی از روش های تشخیص سرطان سینه در زنان است که از سنی خاص بهتر است به طور منظم انجام شود، در ادامه به سن مناسب برای انجام ماموگرافی اشاره می شود

 از چه سنی باید ماموگرافی انجام شود؟

ماموگرافی یکی از روش های تشخیص سرطان سینه است که توسط متخصصان تجویز و از آن جا که به وسیله اشعه ایکس انجام می شود. بعضی از متخصصان معتقدند باید در موارد خاصی که فرد سابقه  خانوادگی دارد انجام شود اما بعضی دیگر از متخصصان هم بر این باورند که تشخیص زود هنگام سرطان  نسبت به استفاده از اشعه، سودمندتر است و خانم ها باید  از 30 سالگی به بعد ، سالی یک بار این آزمایش را انجام دهند.

از 35 تا 40 سال در حد یک بار و بعد از آن می توان هر دو تا چهار سال یک بار انجام داد. دکترپیام آزاده متخصص سرطان در این باره می گوید: اگر سرطان سینه در مراحل ابتدایی کشف شود، بیمار می‌تواند زندگی عادی داشته باشد و به درمان‌های سنگین‌تر مانند شیمی‌درمانی و رادیوتراپی (پرتودرمانی) نیاز نیست حتی سینه‌ها و تخمدان‌ها هم حفظ می‌شوند.

او پیشنهاد می کند زنان از سن ۳۰ سالگی به بعد به طور ماهانه سینه‌های خود را معاینه کنند و از سن ۴۰ سالگی به بعد سالانه یک بار به متخصص زنان یا جراح مراجعه کنند.


بیشتر بدانید : ماموگرافی در خانم ها چه زمانی باید انجام شود؟

بیشتر بدانید : کاربرد MRI در تشخیص بیماری های پستان

بیشتر بدانید : آیا خودآزمایی پستان می تواند جایگزین ماموگرافی باشد؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com