واژینوس باکتریایی واژن چیست و چطور درمان می شود؟
 واژینوز باکتریال نوعی التهاب واژینال است که ناشی از رشد بی رویه باکتری های طبیعی واژن است که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد

 واژینوز باکتریال Bacterial vaginosis و نشانه های آن 

واژینوز باکتریال Bacterial vaginosis که به باکتریوز واژن نیز شناخته می شود نوعی التهاب واژن است که ناشی از رشد بیش از حد باکتری هایی است که به طور طبیعی در واژن یافت و باعث بر هم زدن تعادل طبیعی می شود.

واژینوز باکتریال در سنین مختلف که معمولا 15 تا 44 سال است رخ می دهد. علت آن کاملاً مشخص نیست، اما فعالیت های خاصی، مانند دفعات زیاد رابطه جنسی یا رابطه محافظت نشده، خطر ابتلای  فرد  را  افزایش می دهد. واژینوز باکتریایی باعث ترشحات غیر معمول واژن می شود. این ترشحات اغلب نازک، زرد یا خاکستری است و بوی ناخوشایندی دارد.


علایم واژینوز باکتریال

کارشناسان تخمین می زنند حدود نیمی از افرادی که مبتلا به BV هستند علایم قابل توجهی را تجربه نمی کنند. علایم و نشانه های واژینوز باکتریایی شامل موارد زیر است:

  • ترشحات نازک، خاکستری، زرد یا سبز
  • خارش واژن
  • سوزش هنگام ادرار
  • بوی نامطبوع
  • درمان واژینوز باکتریال

برای درمان توسط پزشک آنتی بیوتیک تجویز می شود. این آنتی بیوتیک ها می تواند به صورت قرص، کرم یا ژل های واژینال باشد. این درمان حدود پنج تا هفت روز زمان می برد و باید دوز های تجویزی را کامل کنید، حتی اگر علایم شما از بین برود. اگر درمان را زود قطع کنید ممکن است عفونت دوباره برگردد.


  عوارض واژینوز باکتریال

درمان نشدن واژینوز باکتریال موجب بروز عوارض خطرناکی می شود. این بیماری می تواند حساسیت به ویروس را افزایش دهد. در بعضی موارد باعث خطر ابتلا به ویروس تبخال و سوزاک می شود. 


بیشتر بدانید : در رابطه جنسی چه اتفاقاتی برای واژن یک زن رخ می دهد؟

بیشتر بدانید : هرگز با واژن تان این کارها را انجام ندهید | روش شستشوی واژن

بیشتر بدانید : اشتباهاتی که باعث عفونت واژن در زنان می شود

بیشتر بدانید : آیا درمان عفونت مخمری واژن با سرکه سیب امکان پذیر است؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com