سفید کردن واژن با روش های خانگی و بی ضرر
سفید کردن واژن یکی از فریندهایی است که این روزها بسیاری از خانم ها به روش های مختلف به دنبال آن هستند، در این مطلب چند روش ساده خانگی برای سفید کردن واژن بیان می شود که هیچ عارضه ای هم به دنبال ندارد

سفیدی واژن با چند روش طبیعی 

ممکن است شما هم نگران تیرگی ناحیه واژینال خود باشید. واژن حساس ترین ناحیه بدن خانم هاست که پوست آن در مقایسه با سایر قسمت های بدن تیره تر است. این مسئله در بین خانم ها بسیار رایج است و برخی روش های درمانی موجود نه تنها مشکل را برطرف نمی کند که پوست این ناحیه را تیره تر می کند. مهم ترین علل تیرگی واژن عبارتند از: 

  • استفاده از کرم های موبر
  • پوشیدن لباس های تنگ
  • عفونت پوستی
  • کمبود برخی ویتامین ها
  • ژنتیک 
  • افزایش سن 
  • چاقی 

در ادامه به چند روش خانگی و ساده برای رفع تیرگی واژن اشاره می شود. 

بیشتر بدانید : شکل طبیعی واژن باید چگونه باشد؟

بیشتر بدانید : زیبایی واژن بدون عمل جراحی

آلوئه ورا 

در یک ظرف مقداری ژل آلوئه ورا و زردچوبه با هم مخلوط کنید. ماده خمیری شکل حاصل را روی ناحیه واژن بگذارید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید و پس از آن این قسمت را با آب بشویید. این کار را 3 بار در روز تکرار کنید. 

بیشتر بدانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

بیشتر بدانید : مصرف آلوئه‌ورا برای این افراد ممنوع است


ماست 
ماست

ناحیه خصوصی بدن خود را به مدت 5 دقیقه با ماست ماساژ دهید. اجازه دهید ماست به مدت 15 دقیقه روی این ناحیه بماند و سپس واژن را با آب گرم بشویید. 


سفیده تخم مرغ 

سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید که یک ماده کف مانند و سفت به دست آورید. سپس این ماده را روی ناحیه واژن بمالید و صبر کنید. زمانی که احساس می کنید این ماده شروع به خشک شدن کرد، آن را بشویید. 


شیر 

پنبه را به شیر سرد آغشته کنید، سپس این پنبه را به پوست ناحیه واژن بمالید و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید.پس از این مدت ناحیه خصوصی بدن خود را بشویید. برای رسیدن به نتیجه این درمان را دو بار در روز انجام دهید. 


سیب زمینی 

سیب زمینی را برش بزنید و روی واژن خود قرار دهید. سیب زمینی به خاطر ویژگی های سفید کنندگی آن شناخته شده است و پس از مدتی استفاده به روشن شدن واژن کمک می کند. 


آب سیب زمینی، آب گوجه فرنگی و عسل 

به میزان دو قاشق چایخوری آب سیب زمینی، دو قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی و دو قاشق جایخوری آب و مقدار کمی عسل را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را روی ناحیه واژن خود قرار دهید و پس از 15 دقیقه این ناحیه را بشویید. پس از این مدت ناحیه واژن را با آب سرد بشویید و پوست خود را با پنبه یا پارچه نرم خشک کنید. 

بیشتر بدانید : کالری یک قاشق عسل + خواص عسل برای سلامت

آب لیمو 

2 قاشق چایخوری آب لیموی تازه را با کمی گلاب حل کنید. این محلول را با یک پنبه روی ناحیه واژن بمالید و به مدت 3 تا 5 دقیقه صبر کنید و سپس واژن را با آب ولرم بشویید. 

بیشتر بدانید : این خواص فوق العاده پوست لیمو را بدانید و آن را دور نریزید!

خیار 
خیار

یک خیار کوچک را رنده کنید و آن را روی ناحیه واژن بمالید و پس از 20 دقیقه ناحیه را با آب سرد بشویید. 

بیشتر بدانید : خواص غذایی و درمانی خیار


لیمو، زردچوبه، آرد برنج و ماست

به مقدار یک قاشق غذا خوری از هر یک از مواد مورد نظر، از جمله ماست، زردچوبه و آرد برنج را با هم ترکیب کرده و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. این ترکیب را هم بزنید تا زمانی که یک ماده کرمی شکل به دست آورید. این ماده را روی ناحیه واژن خود بمالید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید. 


بیشتر بدانید : در رابطه جنسی چه اتفاقاتی برای واژن یک زن رخ می دهد

بیشتر بدانید : تغییرات واژن در دهه های 30, 40, 50 و 60 زندگی

بیشتر بدانید : هرگز با واژن تان این کارها را انجام ندهید | روش شستشوی واژن


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.cm/health
اختصاصی سیمرغ