آیا سینه های من طبیعی است؟ پاسخ به سوالات مهم در مورد سینه خانم ها
 واقعیاتی در مورد سینه زنان وجود دارد که شاید خیلی به آنها اشاره نشده باشد، اما لازم است خانم ها بدانند که در این مطلب به چند نکته مهم در رابطه با سینه خانم ها اشاره می شود

واقعیت هایی در مورد سینه خانم ها

برخی علائم در سینه خانم ها کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست، اما برخی علائم را باید جدی گرفت که در ادامه به برخی از ویژگی ها در سینه خانم ها اشاره می شود. 

بیشتر بدانید : آناتومی سینه زنان و آنچه در مورد پستان باید بدانید

یکی از سینه ها بزرگتر است، این طبیعی است؟

بله، در بسیاری از خانم ها اندازه هر دو تا سینه برابر نیست. برای حل این مشکل می توانید در زمان خرید لباس زیر از پدهای سیلیکونی استفاده کنید.

بیشتر بدانید : چرا سینه چپ خانم ها بزرگ تر از سینه راست است؟!

سبز شدن مو در اطراف نوک سینه ها طبیعی است؟

بله، رویش چند تار موی تیره در اطراف نوک سینه کاملا طبیعی است، اگر این موها شما را اذیت می کند، می توانید آنها را با قیچی کوتاه کنید. این موها را اصلا نباید شیو کنید یا از موچین استفاده کنید، چون ممکن است زیر پوستی رشد کنند و در صورت رشد موهای زیر پوستی در سینه ها مشکلاتی مانند توده و کیست بروز می کند. 

آیا می توانم سینه هایم را بزرگ تر کنم؟

نه. ورزش هایی که روی عضله پکتورال Pectoralis انجام می شود، باعث می شوند سینه هایتان لیفت شوند، اما تاثیری در اندازه آنها ندارد.

*عضله پکتورال Pectoralis :  عضله‌ای است بادبزنی شکل و بزرگ که از دنده‌های حقیقی قفسه سینه، جناغ سینه و ترقوه مبدأ گرفته و به لبه خارجی ناودان بازویی استخوان بازو متصل می‌گردد و قابل لمس است.

از نوک سینه ها ترشحات یا مایعی خارج می شود، این مسئله نگران کننده است؟
سینه زنان

مراقب باشید. اگر اخیرا باردار نبوده اید یا به نوزاد شیر نمی داده اید، هر گونه نشت مایع یا ترشحات از نوک سینه ها می تواند نشان دهنده مشکل هورمونی یا بیماری تیروئید باشد، حتما به پزشک مراجعه کنید. 

بیشتر بدانید : با ترشحات سینه چه کنيم ؟

آیا حلقه تیره روی پستان ها خیلی بزرگ است؟ آیا رنگ آن خیلی تیره است؟ 

نه. درست مانند اندازه پستان ها که در افراد یکسان نیست، این حلقه هم ممکن است بزرگ، کوچک یا کمرنگ و پررنگ باشد، نگران نباشید. 

ترک پوستی روی سینه ها از بین می روند؟

این ترک های پوستی معمولا در زمان بزرگ شدن سینه ها اتفاق می افتند و در همه خانم ها یکسان نیست. بستگی به ژنتیک خانم ها و میزان انعطاف پذیری پوست دارد. این ترک ها کاملا طبیعی هستند و به مرور زمان برطرف می شوند. 

فرو رفتگی نوک سینه ها طبیعی است؟ 

حدود 10 تا 20 درصد خانم ها سینه فرو رفته دارند که مشکلی ندارد، یعنی برخی خانم ها با سینه فرو رفته به دنیا می آیند که در برخی موارد پس از مدتی و یا با تحریک سینه ها اصلاح می شود. اما اگر فرو رفتگی سینه ها پس از مدتی اتفاق بیفتد، لازم است مورد بررسی و درمان قرار بگیرد. 

سطح سینه ها ناصاف است و برآمدگی دارد، این نگران کننده است؟ 

شاید باید کمی نگران باشید. بافت سینه ها به طور طبیعی برآمده است، و بعضی خانم ها روی سینه هاشون برآمدگی هایی دارند، اگر این برآمدگی روی هر دو سینه حس می شود و همیشه بدوه است، نگران کننده نیست، اما اگر این برآمدگی ها ناگهانی بروز کرده و دو تا سینه تفات هایی در بافت دارند، حتما به پزشک مراجعه کنید. 

فراموش نکنید که سالی یک بار معاینات پستان ها را انجام دهید و یاد بگیرید این معاینات را به طور منظم در خانه هم انجام دهید. 

بیشتر بدانید : نوک سینه و 11 واقعیت که باید درباره آن بدانید

بیشتر بدانید : چه علائمی در سینه خانم ها نشانه خطر است؟

بیشتر بدانید : درمان ترک سینه ها بعد از شیردهی

بیشتر بدانید : سینه|تغییرات نگران کننده و تغییرات طبیعی سینه ها در زنان

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ