4 عادت که به سلامت بانوان آسیب می رساند
 گاهی برخی عادت های کوچک سلامت فرد را می تواند به خطر بی اندازد مثلا کفش های پاشنه بلند، کم آبی بدن و... می تواند سلامت بانوان را تهدید کند

 رفتارهای آسیب رسان به بانوان

بعضی از عادت‌ها در بانوان به سلامتشان ضرر می‌رساند اما آن‌ها چندان متوجه این موضوع نمی‌شوند . در ادامه به چهار عادت ضرر رسان  به بانوان اشاره می کنیم:

1- کیف را روی یک شانه نیندازید

شاید توجه نداشته باشید اما بیشتر خانم ها همیشه کیف خود را روی یک شانه می اندازند که این حالت برای پشت بسیار نامطلوب است.

بهترین راه حل استفاده از کیف های پشتی خواهد بود. در صورت استفاده از کیف های بنددار معمول، بندهای بلند انتخاب کنید و کیف را فقط روی یک سمت شانه نیندازید و آن را  روی دو شانه جابه‌جا کنید.

2- مقاومت در برابر دستشویی رفتن

بسیاری از خانم ها به دلایل متعددی از جمله رسیدگی به کارهای مختلف، دستشویی رفتن را گاه ساعت ها به تعویق می اندازند. کنترل ادرار باعث بالارفتن آن می شود و ادرار مانده در مثانه پس از 3 ساعت به تکثیر میکروب ها کمک می کند و احتمال عفونت های ادراری را افزایش می  دهد .

3- کفش پاشنه بلند پوشیدن

اگرچه کفش های پاشنه بلند قد را بلندتر نشان می دهد اما عامل خطر محسوب می شود. علاوه بر احتمال افتادن و پیچ خوردگی پا، کمر هم  که در ردیف اول این آسیب هاست در وضعیت مناسبی قرار ندارد. اگر جزو افرادی هستید که با پوشیدن این کفش ها دچار تورم پاها می شوید، بهتر است کفش هایی با پاشنه متوسط یا بدون پاشنه را انتخاب کنید. پاشنه های متوسط عضله پشت پا را بیشتر به فعالیت وا می دارد و بازگشت خون هم تسهیل می شود.

4- کم آب نوشیدن

خانم ها معمولا به اندازه کافی آب نمی نوشند. کمبود آب بدن موجب سردرد و اختلال در تمرکز خواهد شد. نوشیدن زیاد آب همچنین مانع از بروز عفونت های ادراری هم می شود. در تابستان باید مقدار بیشتری آب نوشید زیرا تعریق بدن نیز افزایش می یابد.

بیشتر بدانید : مواد غذایی بسیار مفید برای سلامت بانوان

بیشتر بدانید : استروژن، هورمونی که باعث زیبایی زنان می شود

بیشتر بدانید : نکاتی مهم در رابطه با رعایت بهداشت در باشگاه زنان

بیشتر بدانید : بیماری های خطرناک مخصوص بانوان چه نشانه هایی دارد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:irna.ir