بانوان هنگام کاهش وزن مراقب سیستم ایمنی بدن خود باشند
 بعضی خانم ها با گرفتن رژیم های سخت برای لاغری می توانند آسیب زیادی به سیستم ایمنی بدن خود و در نهایت سلامت خود بزنند

 هنگام کاهش وزن بیشتر به سلامت خود توجه کنید

گاهی خانم‌ها با رژیم های سخت اقدام به کاهش وزن می‌کنند و اصلا توجهی ندارند که باید در کنار کاهش وزن، انرژی بدن تامین و سیستم ایمنی هم تقویت شود. در ادامه ۱۰ ماده غذایی را که متخصصان برای تقویت سیستم ایمنی بدن هنگام کاهش وزن توصیه می‌کنند ، به شما معرفی می کنیم.

1- انواع مختلف لوبیا

لوبیاهای خشک از جمله لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و لوبیا سفید بسیار مفید و مقوی هستند و مقدار کمی از آن‌ها به دلیل فیبر بالا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارند.

2- روغن‌های زیتون و آووکادو 

این روغن‌ها طبیعی است و توصیه می‌شود به جای روغن‌های جامد از این روغن‌های گیاهی استفاده شود. روغن آووکادو می‌تواند علاوه بر حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل به کاهش فشار خون نیز کمک کند.

3- ساندویچ تخم مرغ 

ساندویچ‌های کم کربوهیدرات مانند ساندویچ تخم مرغ یا سبزیجات نیز علاوه بر مقوی بودن ، کالری کمتری نسبت به بسیاری از انواع دیگر ساندویچ دارند.

4- انواع مختلف سبزیجات تازه

سبزیجات تازه و رنگارنگ مانند بادمجان، اسفناج، نخود فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای نیز گزینه‌های خوبی برای کاهش وزن همراه با تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شوند. به جای هله  هوله‌های مضر و چیپس می‌توانید از برش‌های نازک ورقه‌ای سبزیجات به عنوان میان وعده‌ای مفید استفاده کنید. کلم بروکلی نیز گزینه مناسبی برای کاهش وزن است.

5- سوپ‌هایی با کالری کم

سوپ‌های کم کالری مانند سوپ‌های سبزیجات حاوی لیمو و کلم بروکلی بسیار مقوی است و می‌توان آن‌ها را به صورت گرم یا سرد مصرف کرد.

6- کدو سبز

کدو سبز را به صورت رشته‌ای رنده و به جای اسپاگتی یا نودل مصرف کنید. می‌توانید کمی آویشن هم به آن اضافه کنید.

7- میوه‌های فصلی 

میوه‌های هر فصل بهترین گزینه برای داشتن میان وعده‌های سالم هستند. در تابستان میوه‌هایی مانند توت فرنگی، زغال اخته و هلو گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند.

8- برخی جایگزین‌های گیاهی گوشت

می‌توان از سویا به عنوان پروتئین مفید گیاهی استفاده کرد. همچنین سوسیس‌ها و کالباس‌های گیاهی در بسیاری از فروشگاه‌ها پیدا می‌شوند که جایگزین‌های بهتر و مفیدتری نسبت به انواع گوشتی خود هستند.

9- آب‌میوه‌هایی با کالری کم

آب‌میوه‌های طبیعی کم کالری گزینه‌های مناسبی برای میان وعده به شمار می‌روند. می‌توانید نوشیدنی‌های سبز سالمی با استفاده از آب کرفس، خیار، سیب و لیمو تهیه کنید. در مصرف دیگر آب‌میوه‌ها احتیاط کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها حاوی مقادیر بالایی از قندها هستند.

10- آب آشامیدنی

فراموش نکنید که آب همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامت، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن به کمک کنترل اشتهاست. در طول روز حتما مقادیر کافی آب (حدود هشت لیوان) بنوشید.

بیشتر بدانید : خوراکی های ممنوعه در رژیم غذایی کاهش وزن

بیشتر بدانید : کاهش وزن مجاز در ماه چند کیلو است؟

بیشتر بدانید : بهترین غذا های کاهش دهنده وزن، لیست کامل

بیشتر بدانید : رژیم غذایی سالم چه عوارض و مشکلاتی دارد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com