ورزش‎‌های مناسب برای دوران قاعدگی
 انجام برخی حرکات ورزش نه تنها درد دوران قاعدگی را زیاد نمی کند بلکه باعث تسکین این درد می شود

 ورزش‌هایی که در دوران پریود می توانید انجام دهید

معمولا اغلب خانم‌ها در دوران قاعدگی درد‌های رحمی را تجربه می‌کنند و کمتر زنی را دیده‌اید که از درد‌ در این دوران گلایه نکند. برای همین است که خانم‌ها در این دوران ورزش را کنار می‌گذارند و معتقدند داشتن فعالیت بدنی، دردها و اسپاسم‌ها را در این زمان افزایش خواهد داد اما باید بگویم شما لازم نیست در دوران قاعدگی تمام فعالیت ورزشی خود را قطع کنید حتی با انجام دادن چند حرکت ورزشی خاص می‌توانید دردهای خود را کنترل کنید در ادامه به بررسی این حرکات ورزشی خواهیم پرداخت.

1- پیاده روی با سرعت کم

داشتن پیاده‌روی در این دوران به کاهش درد شما کمک خواهد کرد به شرط این‌که حرکات پرشی نداشته باشید و خیلی تند و به حالت دویدن این ورزش را انجام ندهید. به طور کلی داشتن فعالیت سنگین و قدرتی در این دوره توصیه نمی‌شود.

2- انجام حرکت گربه-گاو 

این حرکت جزو حرکات کششی و انعطاف پذیر  است و به کاهش درد کمک خواهد کرد. در این حرکت شما باید  به ‌صورت چهار دست و پا بنشینید. دست‌ها باید درست زیر شانه ها باشد و به اندازه طول شانه ها از هم فاصله داشته باشد و زانوهای‌تان در زاویه 90 درجه زیر باسن قرار بگیرد. همراه با دم ، نشیمنگاه و قفسه سینه خود را به سمت سقف بکشید و به شکم اجازه دهید که به سمت زمین کشیده شود. سر خود را بالا بیاورید و به روبه رو نگاه کنید. همراه با بازدم، ستون فقرات خود را گرد کنید و به سمت سقف بکشید. از وضعیت صحیح شانه ها و بازوها مطمئن شوید. سر خود را پایین بیاورید. حواس‌تان باشد نباید چانه شما به سمت قفسه سینه کشیده شود.

3- حرکت مار کبرا را امتحان کنید

روی شکم بخوابید و سر خود را پشت دستان‌تان بگذارید.  کف دست‌ها را کنار سر قرار دهید و سرتان را بالا بیاورید.(قبل از انجام این حرکت باسن خود را منقبض کنید. این حرکت بسیار مهم است و در صورت منقبض نکردن باسن در هنگام حرکت به کمر شما صدمه وارد می‌شود.)سعی کنید با فشار آوردن بر کف دستان، قفسه سینه را تا لگن بالا بیاورید.  آرنج خود را صاف کنید و به بدن کشیدگی بیشتری دهید. آرنج خود را خم کنید و به ترتیب لگن، قفسه سینه و سر خود را به حالت اول برگردانید.

بیشتر بدانید : نکاتی که مردان باید راجع به قاعدگی بانوان بدانند!

بیشتر بدانید : در زمان پریود از انجام این کارها جدا بپرهیزید

بیشتر بدانید : بخور و نخورهای دوران قاعدگی

بیشتر بدانید : 9 دلیل برای طولانی بودن مدت قاعدگی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com