روش درمان قارچ سینه در زنان شیرده
اگر شما به عفونت سینه یا همان برفک نوک سینه مبتلا شدید باید هرچه سریع تر شیردهی را متوقف کنید و برای درمان آن اقدام کنید

چگونگی درمان قارچ سینه در دوران شیردهی

یکی از عفونت های قارچی رایج در زنان شیرده ، قارچ سینه در شیردهی است که به راحتی می‌تواند به نوزاد منتقل شود بنابراین خطرناک محسوب می شود و باید بلافاصله شیردهی از سینه به نوزاد را متوقف  و برای درمان به پزشک مراجعه کنید و از هر گونه خوددرمانی بپرهیزید. قارچ سینه در شیردهی به نام برفک نوک سینه شناخته می‌شود که به دلیل شست‌وشو نکردن  مناسب نوک سینه قبل و بعد از شیردهی ایجاد می‌شود.

برای پیشگیری از قارچ سینه در شیردهی توصیه می شود قبل و بعد از شیردهی از خشک بودن نوک سینه خود مطمئن شوید و آن را خیس رها نکنید و از لباس زیرهای نخی نازک استفاده کنید که باعث جذب عرق و رطوبت در سطح سینه نشود.

راه درمان قارچ سینه

 در صورت ابتلا به قارچ سینه به خصوص نزدیک به نوک سینه باید بلافاصله برای درمان اقدام کنید چون احتمال ورود عفونت قارچی از طریق مجرای نوک سینه به داخل بافت و ایجاد عفونت داخلی بسیار بالا می‌رود.

 پماد درمان قارچ پوستی ، کرم ها و قرص های مخصوص ضد قارچ در تمام داروخانه ها موجود هستند. برای درمان عفونت قارچ سینه خفیف تا متوسط می‌توانید از داروهای بدون نسخه موجود استفاده کنید.

 یکی از رایج ترین انواع پماد درمان قارچ سینه ، کلوتریمازول ( مایسلکس ) است که می‌توانید مطابق دستور پشت بسته یا راهنمایی دکتر داروساز از آن استفاده کنید.

 یکی از درمان های رایج قارچ سینه که اغلب در فصل تابستان  متداول است  استفاده همزمان از پماد کلوتریمازول و تریامسینولون ان به مدت یک هفته است.

 تمیز و خشک نگه داشتن پوستی که دچار قارچ شده است ‌می‌تواند باعث بهبود سریع‌تر و کاهش ابتلای مجدد شود.

 عفونت قارچی شدید که با داروهای بدون نسخه درمان نشود نیاز به داروهای قوی تر درمان قارچ پوستی از جمله کتوکونازول ( نیزورال ) دارد که برای استفاده از آن به تجویز پزشک نیاز است.

 در صورتی که بعد از استفاده از داروی ضد قارچ، علایم پوستی شما شدت یافت باید به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بدانید : زنانه: استخر و قارچ و خارش رابطه دارند؟

بیشتر بدانید : 7 عادت بد روزانه که باعث عفونت قارچی می شود

بیشتر بدانید : علائم سرطان سینه و روش معاینه سینه ها

بیشتر بدانید : افزایش ابتلا به قارچ پوستی با لباس های نایلونی

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com