نکاتی برای حفظ زیبایی و سلامتی در دوران بارداری
خانم‌ها با رعایت برخی نکات ساده می توانند دوران بارداری را برای خود لذت بخش تر کنند

روش هایی برای سلامتی و زیبایی در دوران بارداری

ورم‌صورت، لک و جوش پوستی، خستگی و خواب آلودگی، به‌هم‌ ریختن تناسب اندام و اضافه وزن و... گاهی خانم‌های باردار را از آینه دور می‌کند؛ ما 15 توصیه برای حفظ زیبایی همراه با سلامتی در دوران بارداری را به شما می آموزیم که کمک می‌کند در 9 ماه بارداری هر روز زیباتر از قبل شوید و این دوره را به خاطره‌ای خوش تبدیل کنید.

توصیه هایی برای دوران بارداری

 در دوران حاملگی ورزش کنید.با ورزش می‌توانید از بروز ترک پوستی بارداری جلوگیری کنید. البته باید درباره نوع ورزش‌ها با پزشک خود مشورت کنید. در کلاس‌های زایمان فیزیولوژیک می‌توانید بسیاری از ورزش‌های مفید در دوران بارداری را یاد بگیرید.

بهداشت خود را در  دوران بارداری رعایت کنید.
روزانه حمام کنید یا حداقل بدن خود را بشویید.

از پوشیدن لباس‌ها و جوراب‌های تنگ در بارداری بپرهیزید.
لباس نخی بپوشید تا کمتر عرق کنید و به این صورت از ایجاد جوش جلوگیری کنید.

برای پیشگیری از جوش‌ می‌توانید روزی دو بار صورت خود را با صابون غیر عطری بشویید.
از باقی ماندن طولانی‌ مدت مواد آرایشی روی پوست خود اجتناب کنید.

رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری داشته باشید.
در دوران بارداری با مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه ویتامین‌های مورد نیاز پوست را تأمین و سلامت آن را حفظ کنید. غذاهای فیبری به کاهش یبوست و هموروئید شما کمک می‌کند.

از بی‌تحرکی و نشستن یا ایستادن به مدت طولانی در یک حالت بپرهیزید.

وقت بیشتری را روی موهای خود بگذارید. شاید مدل‌های جدید یا رنگ‌های جدید را بتوانید امتحان کنید. وقت بیشتری نسبت به قبل، به آرایش خود اختصاص دهید. البته نباید میزان آرایش خیلی زیاد باشد.

کفشی بخرید که راحت باشد و پاشنه نداشته باشد یا تخت آن لیز نباشد. کفشی که طرح‌های خاص و منگوله‌های زیبا روی آن باشد، جلوه بیشتری دارد.

از ویتامین E، لوسیون‌ها یا  ژل‌های مخصوص استفاده کنید. روی شکم خود بمالید تا از خارش و خشک شدن پوست جلوگیری شود. قبل از مصرف هر نوع لوسیون، رنگ، کرم یا روغن، با پزشک  خود مشورت کنید و از بی ضرر بودن مواد داخل آن، برای کودک، اطمینان حاصل کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب برای پر کردن مایع آمنیوتیک کودک و خوردن چندین وعده‌ غذایی کوچک در طول روز برای دفع بیماری صبحگاهی خانم‌های باردار بسیار خوب است.

تقریباً بیشتر خانم‌های باردار در سه ماه اول بارداری حالت تهوع دارند. برای پیشگیری سعی کنید صبح‌ها ناگهان از رختخواب بلند نشوید. چند دقیقه در رختخواب دراز بکشید. در حالت نیمه‌نشسته چند جرعه آب بنوشید و بعد آرام بنشینید و در نهایت برخیزید. روزانه حتما چهاروعده غذا بخورید زیرا تا زمانی که معده پر باشد احتمال بروز حالت تهوع کمتر است.

بیشتر بدانید : درمان ورم پا در بارداری با چند راهکار ساده

بیشتر بدانید : با تهوع بارداری چه ‌کار کنیم؟

بیشتر بدانید : در ماه دوم بارداری حواستان به این موارد باشد

بیشتر بدانید : لیست ممنوعه غذایی زنان باردار

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com