علائم حمله قلبی مخصوص بانوان
حمله قلبی در بانوان و آقایان علائم مشابهی دارد اما برخی نشانه ها فقط در زنان مشاهده می شود

نشانه های حمله قلبی در زنان

 حمله قلبی یا سکته قلبی یا انفارکتوس قلبی اصطلاحی است که به دلیل آسیب عضله قلب در اثر انسداد عروق خون‌رسان کرونر قلب پیش می‌آید. درصد احتمال بروز سکته قلبی در مردان بیشتر از زنان است و علایم مشترک زیادی بین آن‌ها وجود دارد اما یک‌سری علایم وجود دارد که فقط در خانم‌ها بروز می‌کند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

1- احساس ناراحتی در قفسه سینه

درد در قفسه سینه شایع ‌ترین نشانه حمله قلبی در زنان است. ناراحتی قفسه سینه شامل درد در این ناحیه، احساس سفت شدن این قسمت و سنگینی همراه با فشار است. در حقیقت دردی که زنان در مقایسه با مردان احساس می‌کنند، بیشتر احساس فشار و سنگینی است.

2- احساس درد در قسمت فوقانی

هر گونه درد یا ناراحتی که در فک ، شانه ، گردن ، کمر یا بازو منتشر می‌شود، از نشانه‌های حمله قلبی در بانوان است. بسیاری از زنان این دردها را با گرفتگی بدن اشتباه می‌گیرند اما باید گفت هر دردی که بالای کمر رخ دهد می‌تواند مربوط به قلب باشد.

3- تنگی نفس

اگر دچار تنگی نفس شده و قبلا چنین سابقه‌ای نداشته‌اید و به تازگی آن را تجربه می‌کنید باید به این نشانه جدی‌تر توجه کنید. این علامت هشدار دهنده می‌تواند تا شش هفته قبل از حمله قلبی رخ دهد و بنابراین شاید مهم به نظر نرسد. پس اگر دچار تنگی نفس شدید به شما توصیه می‌کنیم  به پزشک مراجعه کنیدتا  از شما یک آزمایش استرس انجام دهد و وضعیت  قلب تان را بررسی کند.

4- احساس ضعف ، سبکی سر یا سرگیجه

احساس سبکی سر یا غش کردن از نشانه‌های کمتر شناخته‌ شده، مشکلات قلبی است که اگر در حین تمرین ورزشی یا رانندگی اتفاق بیفتد ممکن است نگران کننده باشد.

5- عرق کردن ناگهانی و بی دلیل

عرق کردن از نشانه‌هایی است که خانم‌ها آن را پشت گوش می‌اندازند. زیرا زنان اغلب این موضوع را با گرگرفتگی و تعریق شبانه مربوط به یائسگی اشتباه می‌گیرند اما باید بدانید تفاوتی واضح بین تعریق مربوط به حمله قلبی و یائسگی وجود دارد. اگر تعریق شدید باشد و از بین نرود و شما را از خواب باز دارد مربوط به سکته قلبی است .

6- حالت تهوع یا استفراغ

شاید با بروز حالت تهوع و استفراغ تصور کنید که این فقط یک علامت مربوط به مشکلات گوارشی یا ویروسی است اما باید بدانید اگر حالت تهوع و استفراغ با ناراحتی در بالای شکم همراه باشد ممکن است از نشانه‌های حمله قلبی در زنان باشد.

7- خستگی غیر معمولی

خستگی غیر معمول می تواند نشانه بسیاری از بیماری ها از جمله مشکلات تیروئید یا کم خونی باشد اما اگر احساس می کنید که به سطح جدیدی از خستگی رسیده اید  که قبلا آن را تجربه نکرده اید در صورتی که شب قبل خوب خوابیده‌اید و دلیل خاصی برای خستگی شما وجود ندارد باید کمی نگران شوید و به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بدانید : عادت های خواب که خطر حمله قلبی در شما را افزایش می دهد

بیشتر بدانید :  تشخیص حمله قلبی یک ماه پیش از وقوع آن

بیشتر بدانید :  حمله قلبی بدون علامت یا حمله قلبی خاموش چرا رخ می دهد؟

بیشتر بدانید :  خستگی چه ارتباطی با حمله قلبی به خصوص در مردان دارد؟

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com