پوشیدن کفش پاشنه دار ممنوع!
پوشیدن کفش پاشنه بلند می تواند خطراتی برای شما به همراه داشته باشد که بهتر است از این نوع کفش استفاده نکنید

کفش پاشنه بلند نپوشید

یک شرکت هواپیمایی در اوکراین لباس فرم مهماندارانش را به مدلی راحت‌تر تغییر داده و کفش ورزشی را جایگزین کفش‌های پاشنه بلند کرده است.

این تصمیم به دلیل حفظ سلامتی زنان مهماندار گرفته شده‌است .زیرا در هر پرواز ممکن است هر خانم بین 2 تا 12 ساعت ایستاده باشد که با پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند کار سختی است و به سلامت آنان صدمه می‌زند.در ادامه به بررسی آسیب هایی که با پوشیدن کفش پاشنه‌دار به سلامت خود می‌زنید،خواهیم پرداخت.

پیچ خوردن مچ پا

کفش‌های پاشنه بلند فقط برای استفاده در سطوح صاف مناسب است. پوشیدن این نوع کفش‌ها در سطوح ناهموار و شیب ممکن است موجب  انحنا در پای شما شود و در نتیجه مچ پایتان پیچ بخورد.

علاوه بر رگ به رگ شدن و پیچ خوردگی قوزک پا، هر بار افتادن‌تان می‌تواند به درد، کوفتگی و شکستگی منجر شود.

قرار گرفتن پا در حالت غیر طبیعی

آناتومی طبیعی پا برای کفش‌های بدون پاشنه طراحی شده است درحقیقت شما با پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار آناتومی قرار گیری عضلات و استخوان‌های پا را برهم می‌زنید و این باعث می‌شود استخوان پای شما فشار طولانی مدت را تحمل کند و مستعد شکستگی شود.

بیشتر شدن قوس ستون فقرات

حتما برایتان پیش آمده است که بعد از پوشیدن طولانی مدت کفش پاشنه‌ بلند دچار کمر درد شوید.این نوع کفش‌ها باعث  بیشتر شدن قوس کمر می‌شود. ارتفاع پاشنه به طور مستقیم متناسب با درجه قوس کمر است. این قوس ناهنجار می تواند منجر به درد در کل کمر و پایین کمر شود.

بیشتر بدانید : زنان شاغل این مدل کفش را فراموش کنند!!

بیشتر بدانید : کفش بندی برای بچه های مدرسه ای بهتر است یا چسبی؟

بیشتر بدانید : کفش مناسب برای پیاده روی و ورزش چه ویژگی هایی دارد؟

بیشتر بدانید :  آیا کوله پشتی شما مناسب است؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com