پیشگیری از تورم صورت در دوران بارداری
با رعایت برخی نکات ساده می توانید تورم صورت را در دوران بارداری کاهش دهید

چگونه از ورم صورت در دوران بارداری پیشگیری کنیم؟

تورم دست و پا عارضه‌ای کاملا طبیعی در بارداری است و در واقع بیشتر مادران باردار، آن را تجربه می‌کنند. اگرچه اغلب، تورم در پاها و مچ پاها به دلیل احتباس آب شایع تر است، اما می تواند روی صورت هم اثر بگذارد. خوشبختانه، این تورم اغلب با چند دستورالعمل ساده قابل پیشگیری یا بهبود است. در ادامه همه چیز را در این باره به شما خواهیم گفت.

نکاتی برای پیشگیری از ورم صورت در دوران بارداری

گاهی اوقات با چند راهکار ساده می توان از ورم صورت در دوران بارداری پیشگیری کرد یا آن را بهبود بخشید. با این حال، اگر تورم ناگهانی داشتید یا بدتر شدن تدریجی روی صورت، دست‌ها یا اطراف چشم‌های خود را تجربه کردید، به سرعت با متخصص زنان و زایمان تماس بگیرید زیرا ممکن است با فشار خون بالا مرتبط باشد.

داشتن رژیم غذایی مناسب

خوردن غذاهای غنی از پتاسیم (موز، سیب زمینی ، اسفناج، کدو حلوایی و آووکادو) برای دفع سدیم از بدن و افزایش تولید ادرار توصیه می شود.همچنین، مهم است که مصرف غذاهای سرشار از سدیم مانند فست فودها، چیپس سیب زمینی و غذاهای فراوری شده را محدود کنید. یک رژیم غذایی مناسب دوران بارداری، سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و گروه های غذایی اساسی است. به همین ترتیب، باید مصرف کافئین را کاهش دهید و از مصرف  هرگونه ماده شیمیایی که توسط پزشک تایید نشده است اجتناب کنید.

خودداری از مصرف زیاد نمک

افزایش شدید مایعات بدن در دوران بارداری با افزایش سطح سدیم در خون مرتبط است. این ماده معدنی نحوه جذب و پردازش آب توسط بدن را تغییر می دهد. انجمن بارداری آمریکا توصیه می‌کند مصرف سدیم را به حداقل برسانید و از افزودن نمک به وعده های غذایی خود خودداری کنید. در واقع، این چاشنی در صورت مصرف بیش از حد، دشمن بزرگ کلیه هاست. شما به عنوان جایگزین، می توانید از گیاهان معطر یا ادویه های خاص استفاده کنید که طعم زیادی به غذا می دهند.

داشتن تحرک بدنی

به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است دوران  بارداری را به صورت بی تحرک طی نکنید، بنابراین هر نوع ورزش با شدت متوسط ​​معمولاً جواب می دهد.فعالیت بدنی فرد را فعال نگه می‌دارد و به بهبودگردش خون کمک می‌کند و مانع تورم در صورت می‌شود اما باید قبل از شروع هر نوع فعالیت بدنی با پزشک خود مشورت کنید .

بیشتر بدانید : تغذیه مادران در زمان بارداری

بیشتر بدانید : 7 تغییر غافلگیرکننده بارداری که بهتر است قبل از بارداری از آن مطلع شوید!

بیشتر بدانید : در دوران بارداری شاهد این تغییرات دندانی هستید

بیشتر بدانید : درمان ورم پا در بارداری با چند راهکار ساده

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com