چرا در زمستان درد پریود بدتر می شود؟ راهکارهایی برای درمان درد پریود
درد پریود یکی از مشکلاتی است که تقریبا همه خانم ها آن را تجربه می کنند، در این مطلب به علت افزایش درد پریود در زمستان و راهکارهایی برای بهبود ان اشاره می کنیم

زمستان درد پریود را بدتر می کند!

حتی اگر شدت درد در زنان متفاوت باشد، بدون شک می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب و ناراحتی در شما شود. به همین دلیل است که یکی از سوالاتی که اغلب خانم ها در ذهن دارند این است که "چگونه از درد پریود خلاص شویم؟" اگرچه ممکن است درد پریود دلایل مختلفی داشته باشد، فصل زمستان ممکن است یکی از دلایلی باشد که آن را بدتر می کند.

بنابراین، در اینجا، در مورد چرایی این اتفاق صحبت خواهیم کرد و نکاتی را برای تسکین درد پریود به اشتراک خواهیم گذاشت.

بیشتر بدانید :  درد و گرفتگی پریود را چطور کاهش دهیم

بیشتر بدانید : چه چیزی درد قاعدگی را زیاد می کند و چطور درد قاعدگی را درمان کنیم؟

چرا زمستان چرخه قاعدگی را مختل می کند؟

خوب، علت اصلی تجربه درد شدید پریود در زمستان، کاهش فعالیت تخمدان و کم تحرکی است. علاوه بر این، سطوح پایین ویتامین D، کاهش جریان خون و انقباضات شریان‌ها علائم قبل از قاعدگی را تشدید می‌کنند، باعث چرخه‌های نامنظم می‌شوند یا درد شما را بدتر می‌کنند.

دکتر پریتیکا شتی، مشاور متخصص زنان و زایمان در بیمارستان‌های مادرهود، چند نکته را به اشتراک گذاشت که می تواند به توقف درد قاعدگی و سایر علائم PMS کمک کند.

9 نکته برای تسکین درد قاعدگی

با رعایت چند نکته مهم می توانید دردهای قاعدگی را تا حدی کاهش دهید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

1. زردچوبه را در رژیم غذایی خود بگنجانید

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش گرفتگی و درد شکم کمک کند. زردچوبه را به سوپ، کاری و سبزیجات و حتی به شیر اضافه کنید.

2. هیدراته بمانید

نفخ در طول چرخه قاعدگی می تواند منجر به ناراحتی و تشدید دردهای قاعدگی فرد شود. نوشیدن آب کافی به شما کمک می کند تا از شر درد قاعدگی خلاص شوید. به همین ترتیب، انتخاب آب گرم می تواند جریان خون را در سراسر بدن افزایش دهد و ماهیچه های شما را شل و ریلکس کند.

3. دمنوش های گیاهی را انتخاب کنید

نوشیدن چای بابونه، رازیانه یا زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی که دارد می تواند درد پریود را کاهش دهد. علاوه بر این، دمنوش های گیاهی به شما کمک می کند تا استرس را از بین ببرید و آرام شوید. پس سعی کنید دمنوش گیاهی دلخواه خود را بنوشید و مطمئناً متوجه تفاوت خواهید شد. در مصرف این چای ها زیاده روی نکنید.

بیشتر بدانید : یک دمنوش گیاهی برای کاهش دردهای دوران قاعدگی

4. استفاده از گرما را فراموش نکنید
درد پریود

بله، دردهای قاعدگی ناراحت کننده و بسیار آزاردهنده هستند. برای مدیریت کرامپ و گرفتگی قاعدگی برای شما ضروری است که به گرما درمانی روی بیاورید. یک پد گرم کننده یا کیسه آب گرم انتخاب کنید و آن را روی شکم خود قرار دهید یا یک دوش آب گرم بگیرید. گرما جریان خون را در این ناحیه افزایش می‌دهد و ماهیچه‌های منقبض را که باعث ایجاد درد می‌شوند، شل می‌کند.

5. ورزش کنید

انجام ورزش‌ها می‌تواند اندورفین‌هایی را آزاد کند که به شما احساس شادی می‌دهد، درد را کاهش می‌دهد و ماهیچه‌هایتان را شل می‌کند. به این دلیل است که اندورفین ها مسکن های طبیعی هستند!

6. ماساژ

ماساژ ممکن است با کمک به آرامش رحم، اسپاسم رحم را کاهش دهد. ماساژ باید روی ناحیه شکم متمرکز شود. اما، فشار زیادی وارد نکنید. ماساژ ملایم برای همه توصیه می شود.

7. یوگا

اگر می خواهید از شر دردهای قاعدگی خلاص شوید، باید هر روز یوگا انجام دهید. یوگا می تواند بهزیستی کلی شما را افزایش داده و دوره های قاعدگی شما را تسهیل کند.

8. از غذاهای ناسالم و فرآوری شده خودداری کنید

پیتزا، پاستا، سیب زمینی سرخ کرده، غذاهای منجمد، اقلام نانوایی و نوشابه های گازدار را کاهش دهید تا گرفتگی عضلات نیز کاهش پیدا کنند. این محصولات چرخه قاعدگی را مختل می کنند و می توانند منجر به نوسانات خلقی شوند.

9. داروهای ضد اسپاسم

در صورت نیاز می توان داروهای ضد اسپاسم را امتحان کنید. آنها شل کننده عضلات هستند و به کاهش دردهای قاعدگی کمک می کنند.

بنابراین، خانم ها این نکات را رعایت کنند و در طول هوای سرد مشکلات چرخه قاعدگی را به خوبی پشت سر بگذارند.

بیشتر بدانید : آیا درد شدید قاعدگی در دختران جوان طبیعی است؟

بیشتر بدانید : درد بیش از حد در قاعدگی به این دلایل است

بیشتر بدانید : 5 درد شکم دوران قاعدگی که می توانند نشانه یک مشکل جدی باشند

بیشتر بدانید :  چه چیزهایی درد پریود را کم می کند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com