مهم ترین علت افتادگی سینه خانم ها چیست؟
افتادگی سینه خانم ها گاهی به شکل یک معضل نگران کننده در می آید که اغلب تصور می شود به دلیل شیردهی یا بارداری این اتفاق می افتد، در این مطلب به مهم ترین علت افتادگی سینه خانم ها اشاره می کنیم

چه زمانی غذا بخوریم که لاغر شویم؟

در دنیای پر رونق جراحی های پلاستیک که همواره مشتاقان و متقاضیان زیبایی دوست بسیاری آنرا ساپورت می کنند ، خیل عظیمی از مراجعه کنندگان  را افرادی که از افتادگی سینه شکایت دارند تشکلیل می دهند.

بیشتر بدانید : افتادگی سینه و پنج باور غلط درمورد آن که باید فراموش کنید

بیشتر بدانید : 10 ورزش ساده برای بالا کشیدن سینه و خوش فرم شدن بازو

بنا بر اعتقاد شایع عامه ، علت افتادگی سینه ها در زن شیر دهی مادر ذکر شده است و گمان همگان این است که چنانچه از شیر دادن نوزاد  پرهیز کنند به افتادگی سینه دچار نخواهند شد.

به منظور بررسی صحت و ثقم این باور عمومی تحقیقات بسیاری صورت پذیرفته است که نتیجه همه این پژوهش ها مهر باطلی است بر آنچه اکثرا بدان اعتقاد دارند.

بنا بر آزمایشات انجام شده در زنان شیر ده و زنانی که تجربه شیر دهی نداشته اند مشخص شد که تفاوت معنا داری بین شل شدگی و افتاده شدن سینه زنانی که فرزند خود را شیر داده اند در مقایسه با زنانی که از شیر خشک استفاده می کرده اند وجود ندارد. 

پژوهشگران در ضمن تحقیقات خود به فاکتور های دیگر تاثیر گذار بر افتادگی سینه ها پی بردند که از میان آنها میتوان به استعمال سیگار ، سن و نیز دفعات حاملگی اشاره نمود.

بنا بر نظر متخصصین زیبایی استعمال سیگار باعث شکستگی پروتئینی در پوست میشود بنام الستین که حضور این پروتئین در پوست باعث شادابی ، جوانی و محکمی پوست می شود.

لذا با استعمال دخانیات و از بین رفتن این پروتئین پر واضح است که فرد از خرابی پوست و شل شدن سینه ها شکایت مند خواهد گردید.

اگر چه افتادگی سینه به موازات افزایش سن تشدید می گردد و این امر برای سینه های بزرگ بیش از سینه های کوچک اتفاق می افتد، لیکن با رعایت چند نکته می توان سرعت آنرا کاهش داد.

این موارد عبارتند از :

  • ‌انجام ورزشهای مخصوص قوی کردن ماهیچه های اطراف سینه
  • پرهیز از رژیم های لاغری شدید
  • استفاده   از سینه بند خصوصا در هنگام ورزشهای شدید و دویدن

بیشتر بدانید : افتادگی سینه, پیشگیری و درمان

بیشتر بدانید : معضلی به نام افتادگی سینه ها پس از شیردهی

بیشتر بدانید : دو تمرین ورزشی برای رفع افتادگی سینه‌ها

بیشتر بدانید : سینه|تغییرات نگران کننده و تغییرات طبیعی سینه ها در زنان

بیشتر بدانید : مشکل زنانه ای به نام 'سینه اضافه '

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ