میگرن قاعدگی یکی از انواع میگرن
بروز سردرد در دوران پریود یکی ز مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها دچار آن می شوند، در این مطلب به بررسی علت و میزان شیوع آن می پردازیم

میگرن قاعدگی، علت و علائم

 نمونه‌هایی دیگر شامل میگرن با هاله، بدون هاله و مزمن هستند. حدود ۶۰ درصد از خانم‌ها با سابقه بیماری نام‌برده، به سردردهایی در دوران عادت ماهانه دچار می‌شوند که میگرن قاعدگی نام دارد. 

بیشتر بدانید : میگرن قاعدگی را می شناسید؟

بیشتر بدانید : سر دردهای دوران قاعدگی (پریود)

سردرد میگرن در زنان اغلب به نوسانات هورمون‌های زنانه استروژن و پروژسترون ارتباط دارد.

استروژن بر عناصر شمیایی مغز که با سردرد مرتبط هستند، تاثیر می‌گذارد. محققان دریافتند که میگرن قاعدگی برای خانم‌هایی که قرص ضدبارداری به ویژه استروژن در دوزهای بالا مصرف می‌کنند، شدیدتر ایجاد می‌شود. به زبان ساده‌تر، میگرن قاعدگی که به سردردهای هورمونی نیز معروف است، درست قبل یا در دوران قاعدگی یک زن (حداکثر دو روز قبل از عادت ماهانه یا سه روز در طول آن) اتفاق می‌افتد و ممکن است با حرکت، نور، بو یا صدا بدتر شود.

حدود۱۲درصد ازآمریکایی‌ها میگرن را تجربه می کنند که اکثریت آنها زن هستند همان طور که در بخش قبلی مقاله هم اشاره کردیم، حداقل۶۰ درصد ازاین زنان بین چرخه قاعدگی خود و میگرن‌شان رابطه‌ای مشاهده کرده‌اند. به عبارت دیگرآن‌ها متوجه شده‌اند که درست قبل یا در طول قاعدگی دچار این اختلال می شوند. 

بیشتر بدانید : سردردهای میگرنی با تغییرات هورمونی در زنان مرتبط است

بیشتر بدانید : چه افرادی مستعد میگرن هستند و چه عواملی تشدید کننده میگرن؟

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ