برای خشك كردن موها پس از استحمام بهتر است اجازه دهید آنها به حالت طبیعی در معرض هوا خشك شده و در صورت استفاده از حوله آن را فقط بر موها فشار داده و از مالش شدید اكیداً خودداری نمایید...

 
 سشواركردن در صورتی كه از باد خیلی داغ استفاده نشود، فاصله سشوار از موها بیشتر از بیست سانتی متر باشد و استفاده ازآن از هفته ای2 – 1 بار تجاوز نكند، ممانعتی ندارد.

آب موجود در ساقه مو (که مسئول ایجاد نرمی و حالت ارتجاعی مو است) در صورت استفاده از باد خیلی گرم سشوار تبخیر شده و تشکیل حباب هایی در ساقه مو می دهد که در نهایت منجر به از دست رفتن لایه خارجی مو (کوتیکول مو) می گردد.

این موی آسیب دیده به سادگی دچار شکستگی شده، موخوره پیدا می کند و بوی سوختگی می دهد. یادتان باشدكه نباید تا خشك شدن كامل موها سشواركردن را ادامه دهید. در حین سشوارکردن موها نبایستی دندانه های برس خیلی داغ شوند زیرا به موها آسیب وارد می کنند.

سشوار نمودن موهای خیس کار درستی نبوده و آسیب حرارتی زیادی به موها وارد می کند لذا بایستی ابتدا موها را تا حد امکان خشک کرده و رطوبت باقیمانده را با سشوار رفع نماییم. در هنگام خشك كردن موهای خیس از برس زدن خشن آنها  خودداری كنید و بهتر است در این مواقع اصلاً برس یا شانه زده نشده و از حركات انگشتان برای حالت دادن به موها استفاده شود.

تهیه و تدوین : گروه سلامت سیمرغ  - دکتر علی وفائی ، متخصص پوست و مو
www.seemorgh.com/health

اختصاصی سلامت

مطالب پیشنهادی :
اسپری مو و هشدار به خانم های باردار!!
دانه ای جهت تقویت مو
درمان قطعی موهای زائد چیست ؟
رژیم غذایی طلایی برای زیبایی پوست و مو
عوامل تأثیرگذار بر ریزش مو