کاشت موی طبیعی مثل همه کارهای دست بشر دارای یکسری محدودیت های بالقوه می باشد. این محدودیت ها بر دو نوع هستند...

 

 

کاشت موی طبیعی مثل همه کارهای دست بشر دارای یکسری محدودیت های بالقوه می باشد. این محدودیت ها بر دو نوع هستند:
الف) محدودیت هایی که در رابطه با بیمارمی باشند که عبارتند از:
1) تعداد موهای قابل برداشت از منطقه دهنده مو (بانک مو)
واضح است که هرچقدر منطقه دهنده مو (پشت سر) در فرد کوچک تر و محدودتر باشد تعداد موهای آن هم کمترشده و بالطبع نتیجه کاشت مو هم ضعیف تر خواهدبود.
2) کیفیت موهای قابل برداشت از منطقه دهنده مو

هرچقدر مو نازک تر و ضعیف تر باشد میزان پوشانندگی آن نسبت به موهای ضخیم و قوی کمتر بوده و تراکم کمتری ایجادمی کنند. در ضمن موهای مجعد و فِر پوشش ظاهری بیشتری نسبت به موهای صاف بوجود می آورند.

3) تطابق رنگ پوست سر با رنگ مو
ملاحظه شده است که هرچقدر رنگ مو با رنگ پوست به همدیگر نزدیک تر باشند، آن ناحیه با پوشش موی بیشتری به نظر می آید. برای مثال موی بلوند و سفید با پوست روشن و یا موی مشکی با پوست تیره چنین حالتی را بوجود می آورند.

4) خصوصیات پوست سر در منطقه دهنده( پشت سر)
در روش FUT هرچقدر پوست پشت سر شُل تر بوده و قابلیت کِش سانی بیشتری داشته باشد نوار پهن تری می توان برداشت و بالطبع تعداد موهای برداشته شده هم بیشتر می گردد ولی در روش FIT این محدودیت وجود ندارد. از طرف دیگر وجود اسکار (جوشگاه)، ضایعات و بیماری های پوستی و هر گونه اختلال در پوست پشت سر به عنوان مانعی برسر راه برداشت مو عمل کرده و تعداد موهای قابل برداشت را به شدت کاهش می دهد.

5) کاشت موهای قبلی در بیمار به هر روشی که انجام شده باشد
در صورت انجام پیوند موی قبلی نه تنها بانک موی فرد در پشت سر آسیب دیده و تعداد موهای قابل برداشت شخص در عمل فعلی بسیار کمتر می گردد بلکه قرار دادن گرافت ها به دلیل فرآیند ترمیم زخم و ایجاد اسکار در مناطق طاس مشکل تر و همچنین امکان زنده ماندن آنها و رویش موی جدید نیز کاهش پیدا می نماید.

6) وسعت منطقه طاس و شدت طاسی
واضح است که با افزایش سطح منطقه طاس و نیز شدت ریزش مو در فرد (و با توجه به محدودیت تعداد موهای قابل برداشت) میزان تراکم موهای کاشته شده (یعنی تعداد موها در هر سانتیمترمربع) نیز کاهش می یابد.

ب) محدودیت هایی که در رابطه با تکنیک کاشت موی طبیعی در حال حاضر وجوددارند (به توضیحات قسمت بعدی توجه کنید).
 
تهیه و تدوین : گروه سلامت سیمرغ - دکتر علی وفائی ، متخصص پوست و مو
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:

ویتامین و املاح برای جلوگیری از ریزش مو
معجونی برای رشد مو

از بین بردن مو

تحریک رشد مو !!

میوه های مفید برای سلامت مو