دلایل سفیدی زودرس مو را بدانید
هیچ رنگی به صورت دائمی باعث عدم برگشت سفیدی مو نمی‌شود.
دکتر نصرت پورسینا با بیان اینکه از حدود 30 سالگی موهای سر در هر دو جنس زن و مرد شروع به سفید شدن می‌کند، اظهار کرد: زمان سفید شدن مو به عواملی مانند ژنتیک و ارث بستگی دارد البته گاهی بیماری‌هایی مانند کم کاری تیروئید و کمبود بعضی از مواد مغذی هم باعث سفیدی زودرس مو حتی در بین کودکان می‌شود.

وی ادامه داد: در درمان سفیدی موی سر ابتدا باید آزمایش های مخصوص انجام شود و اگر نرمال بود به فکر مسائل ژنتیکی باشیم اما اکثر افراد ظاهر موی سفید را دوست ندارند و درصدد رنگ کردن مو و جبران آن هستند. وی با اشاره به اینکه هیچ رنگی به صورت دائمی باعث عدم برگشت سفیدی مو نمی‌شود، اظهار کرد: اگر در تبلیغات مشاهده می‌کنیم که رنگ موی خاصی از برگشت کامل سفیدی مو جلوگیری می‌کند، اشتباه است. این موضوع به این دلیل است که در مورد موهای سفید شده در سنین بالای 30 سالگی و یا قبل از آن، سلولهایی که در حال رشد هستند، ملانوسیدهای آنها فعالیت نکرده و موهایی که از سطح پوست سر خارج می شوند مجددا به صورت موهای سفید خارج می‌شوند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به رعایت نکات مهم در مورد رنگ کردن تصریح کرد: رنگ مو باید صد درصد استاندارد باشد و به ریشه و ساقه مو آسیب نرساند و رنگ‌هایی که دارای برچسب وزارت بهداشت هستند خریداری شود. همچنین در هنگام رنگ کردن مو از اکسیدان و آب اکسیژنه خیلی کم استفاده شود. وی گفت: بطور کلی می توان گفت هیچ رنگی نیست که صد درصد به مو آسیب نرساند و هر رنگی تا درجاتی باعث خشکی ساقه مو یا خارش و سوزش سطح سر هنگام رنگ کردن می شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از خشکی مو باید بعد از اینکه رنگ روی سر گذاشته شد و مو رنگ شد بهتر است تارهای مو را با روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، نارگیل و بادام چرب کرد. این متخصص پوست و مو توصیه کرد: شستشوی موی رنگ کرده با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده باید انجام شود تا تداوم رنگ بر ساقه مو را بیشتر نماید.

این متخصص همچنین گفت: گاهی بعضی از افراد به ترکیبات پارافنیل دی آمین حساسیت دارند که ممکن است سبب قرمزی و حساسیت صورت و پلک ها شود که این افراد باید از رنگ های مخصوص که حاوی این ماده نباشد استفاده کنند.

وی افزود: اگر مو زیاد رنگ شود یا با برس شانه شود و یا برای خشک کردن موها از سشوار به میزان زیادی استفاده شود انتهای تار مو موخوره می شود. دکتر پورسینا خاطرنشان کرد: برای تقویت و جلوگیری از آسیب دیدن موهای رنگ شده باید از شامپوهای نرم کننده، شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و روغن‌های طبیعی مانند نارگیل، بادام، زیتون و غیره استفاده کرد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
خبرهای نوید بخش در درمان ریزش مو
آیا درمانی برای ریزش مو وجود دارد؟
برای درمان ریزش مو، به هر روشی متوسل نشوید!
آیا واقعاً استرس باعث ریزش مو می‌شود؟
داروی معجزه آسايی برای طاسی مردان وجود دارد؟