خطر سرطان پوست در این مناطق بیشتر است
نرخ مرگ و میر ناشی از این سرطان در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات جوی همچون تابش شدیدتر اشعه UV‌ افزایش یافته است.
پزشکان اتریشی در بررسی‌های خود مشاهده کردند که خطر ابتلا به نوع وخیم سرطان پوست موسوم به ملانوم در ارتفاعات بیشتر است هرچند این عامل از سوی دیگر خطر مرگ ناشی از این سرطان را کاهش می‌دهد. متخصصان موسسه سلامت زیست‌محیطی دانشکده پزشکی وین با انتشار نتایج مشاهدات خود اظهار کردند: هرچند دلیل این تناقض هنوز مشخص نیست اما می‌تواند به افزایش ذخیره ویتامین D بدن در نواحی مرتفع‌تر مرتبط باشد.

«هانس موشامر»، محقق ارشد این مطالعه گفت:‌ در یک مشاهده سالانه‌ در ارتفاع 10 متری از سطح دریا مشخص شد که احتمال ابتلا به ملانوم به دلیل افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید حدود دو درصد بیشتر می‌شود. هرچند میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان به ازای هر 10 متر 0.4 درصد و در زنان 0.7 درصد کاهش می‌یابد.

همچنین می‌توان این مشاهدات را با این موضوع مرتبط دانست که در نواحی مرتفع‌تر به طور معمول پزشکان و نیز مردمی که ساکن این نواحی هستند، توجه بیشتری به احتمال بروز سرطان پوست دارند این موضوع را بیشتر جدی می‌گیرند. این تیم پزشکی تاکید کردند که در مجموع نرخ مرگ و میر ناشی از این سرطان در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات جوی همچون تابش شدیدتر اشعه UV‌ افزایش یافته است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir

مطالب پیشنهادی:
علامت های هشدار دهنده سرطان پوست
سلاح مقابله با سرطان پوست را بنوشید
آیا پوست تان در معرض خطر سرطان پوست قرار دارد؟
آیـا آسـپیرین احـتمال ابتلا به سـرطان پـوست را كاهـش مـی‌دهد؟
کافئين و سرطان پوست؟!