اتفاق جالبی که خانم گزارشگر را متوجه سرطانش کرد!
این نوع سرطان پوست در صورت پیشرفت به مراحل بالاتر بسیار خطرناک و کشنده است.

یکی از گزارش گران تلویزیونی امریکا که خانم 23 ساله ای است و روی تیم مورد علاقه اش تعصب خاصی دارد به روش جالبی متوجه سرطان پوستش شد.

این گزارشگر تعریف میکند که در روزی که گزارش یک مسابقه فوتبال را به عهده داشته است، تیم مورد علاقه او شکست می خورد و او از شدت عصبانیت کتی را که روی لباسش پوشیده در آورده و به زمین پرت میکند. در ردیف عقب تر وی یک خانم دکتر متخصص پوست نشسته بوده که متوجه ضایعه ای روی شانه وی میشود که به نظر خانم دکتر مشکوک بوده. خانم دکتر قصد داشته که این موضوع را با وی مطرح کند اما در شلوغی انتهای بازی و در ازدحام جمعیت او را گم میکند.

وقتی که خانم دکتر پس از بازگشت به منزل این مسئله را با خانواده خودش در میان می گذارد، خانواده وی به دلیل شناختی که از برنامه های تلویزیونی این گزارشگر داشته اند ایشان را شناسائی کرده و شماره تماس او را پیدا میکنند و با وی تماس می گیرند. در نهایت او به مرکز سرطان M.D Anderson  مراجعه کرده و تحت عمل جراحی قرار می گیرد و بیماری او سرطان  دانه های رنگی پوست ( ملانوما) در مرحله اول تشخیص داده میشود. جالب است که بدانید این بیماری در صورت پیشرفت به مراحل بالاتر بسیار خطرناک و کشنده است و در حقیقت علاقه او به فوتبال و تیم مورد علاقه اش و البته هوشیاری و دلسوزی پزشک علاقه مند به فوتبال، زندگی اورا به طرز معجزه آسائی نجات داده است.

دکتر نسرین السادات علوی، جراح پستان

 

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ