رفع خشکی پوست، یک مشکل پاییزی
دکتر نیلفروش زاده به تمام افراد توصیه کرد در فصل پاییز با آب ولرم حمام کنند زیرا آب داغ می‌تواند چربی طبیعی روی پوست را بردارد و سبب خشکی بیشتر پوست شود.

پیشگیری از خشکی پوست در فصل پاییز

با شروع فصل پاییز به دلیل آب و هوای خشک و شرایط جوی ایران، بسیاری از افراد از خشکی پوست شکایت می‌کنند.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده، متخصص پوست و مو ضمن اشاره به این موضوع که وقتی پوست نتواند به هر دلیل چه درونی و چه خارجی رطوبت خود را حفظ کند، خشک خواهد شد، ادامه داد: یکی از عوامل خارجی دخیل در خشکی پوست، خشکی هواست. بالارفتن سن نیز از دیگر دلایل خشکی پوست است. در این افراد پوست مات و خشن است و گاه حتی شاهد پوسته ریزی خواهیم بود. این متخصص پوست و مو و رئیس انجمن متخصصان پوست ایران بهترین راه پیشگیری یا درمان را مرطوب نگه داشتن مرتب پوست دانست.

وی حتی به افرادی که پوست‌های مختلط دارند نیز مصرف مرطوب کننده‌های فاقد چربی را پیشنهاد داد و از سالمندان و افرادی که پوست‌های بیش از حد حساس و خشکی دارند خواست از انواع مرطوب کننده‌های پمادی که بدون عطر و رنگ هستند استفاده کنند. نیلفروش زاده به تمام افراد توصیه کرد در این فصل با آب ولرم حمام کنند زیرا آب داغ می‌تواند چربی طبیعی روی پوست را بردارد و سبب خشکی بیشتر پوست شود و در ضمن بعد از هر بار حمام و استفاده از شوینده مناسب و خشک کردن پوست تا هنوز مقداری رطوبت روی پوست هست از مرطوب کننده‌ها استفاده کنند.

وی همچنین برای پیشگیری از خشکی شدید دستها در خانه، استفاده از دستکش ظرفشویی با لایه نخی داخلی و استفاده از دستکش نخی یا چرمی را در خارج از خانه توصیه کرد.

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamaneh.com