چرا موها زیر پوست می روند؟
زیرپوستی شدن مو یکی از معضلات پوستی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند.باید بدانید که چرا موهای تان زیر پوست می شوند و چگونه باید از این مشکل جلوگیری کرد.

چه کارهایی باعث زیرپوستی شدن مو می شود؟

شاید برای خیلی از شما هم این سوال مطرح باشد که چه کارهایی باعث زیرپوستی شدن مو می‌شود و توصیه‌هایی که در این مورد می‌توان انجام داد، شامل چه مواردی است.

دکتر فریده رادمهر، متخصص پوست و مو در پاسخ به این سوال گفت: «در بسیاری از افراد به دنبال برداشتن موهای زاید صورت و بدن، موها به زیر پوست برگشته و باعث التهاب و بروز جوش‌های زیر پوستی می‌شود

وی توضیح داد: « معمولا افرادی که موهای ضخیم و فر دارند بیشتر از این مشکل شکایت دارند و گاها برگشت مو به زیر پوست، برای فرد خوشایند نیست و به دنبال راه‌حلی برای رفع این مشکل است. »

این متخصص پوست و مو به عامل موثر در بروز این مشکل اشاره کرد و گفت: «شیوه برداشتن مو نیز در بروز این مشکل موثر است و روش‌های که با فشار و ضربات بیشتر به پوست همراه است بیشتر باعث برگشت مو به زیر پوست می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد که تغییر در روش برداشتن موها را در بهبود وضعیت موثر دانست و خاطرنشان کرد: « استفاده از کرم‌های موبر در صورتی که فرد به آنها حساسیت نداشته باشد روش مناسبی برای پیشگیری از زیرپوستی شدن مو است و در صورتی که فردی هم تمایل به شیو کردن دارد، این کار باید در جهت رشد موها صورت بگیرد و پس از پایان کار حتما شستشو با آب و صابون انجام و بعد از خشک کردن از مرطوب‌کننده استفاده شود. »

رادمهر در نهایت به نقش لیزر در کاهش احتمال زیرپوستی شدن موها اشاره کرد و یادآور شد که در افرادی که موهای ضخیم دارند انجام لیزر که باعث کاهش تراکم موها و نازکتر شدن آنها می‌شود به پیشگیری از بروز مجدد این مشکل کمک زیادی می‌کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamaneh.com