پاک کردن آرایش صورت هر شب ضروری است؟
وقتی شب ها آرایش صورت تان را تمیز نمی کنید، پیشنهاد می کنیم فردا صبحش کمی بیشتر به پوست خود برسید. آرایش صورت تان در شب لایه ای را ایجاد می کند که، باعث بسته شدن منافذ و ایجاد جوش می شود.

وقتی با آرایش صورت به رختخواب می روید، چه اتفاقی برای پوست شما می افتند

گاهی اوقات شما آنقدر خسته هستید که، توان تمیز کردن آرایش صورت تان را ندارید.با توجه به اینکه شما معمولا مراقب پوستتان هستید، عدم توجه به شستن صورت آن هم یکبار بی ضرر به نظر می رسد.اما واقعا در آن شب چه اتفاقی برای پوست صورت شما می افتد؟

برای آنکه اطلاعات دقیق تری از عواقب این اشتباه داشته باشیم، با خانم دکتر مونا گوهرا، دستیار یک متخصص پوست در دانشگاه ییل صحبت کردیم.ایشان توضیح دادند که پوست شما از شب به عنوان فرصتی برای بازیافت استفاده می کند و آرایش روی صورت شما این کار را برایش سخت خواهد کرد.در شب سلول های پوست شما در حال تلاش برای بازسازی و لایه برداری هستند، اما آرایش شما لایه ای را ایجاد می کند که، باعث بسته شدن منافذ و ایجاد جوش می شود.انجام اینکار برای یک شب فاجعه نیست. اما اگر تبدیل به عادت شود آنوقت مسئله بزرگی برای سلامت پوست شماست.

وقتی شب ها آرایش صورت تان را تمیز نمی کنید، پیشنهاد می کنیم فردا صبحش کمی بیشتر به پوست خود برسید. ابتدا پوست صورت تان را با یک تمیز کننده ملایم و آب بشویید، سپس از یک کرم لایه بردار برای برداشتن سلول های مرده ای که حالا در سطح پوست شما هستند، استفاده کنید.همچنین اگر می توانید امروز را آرایش نکنید، تا پوستتان استراحت کند.

برای اینکه از چنین اشتباهاتی جلوگیری کنید، پیشنهاد می کنیم روی پاتختی و یا هر مکانی نزدیک به تختخواب خود حتما دستمال مرطوب برای تمیز کردن آرایش صورت تان داشته باشید.اگرچه هیچ چیز جایگزین شستشوی صورت با یک تمیزکننده به همراه آب را نمی گیرد، اما تمیز کردن صورت با دستمال مرطوب بهتر از آن است که، اصلا تمیز نشود و البته می تواند به شما کمک کند تا از جوش صورت تان در روز بعد جلوگیری کنید.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ