بهترین پاک کننده برای صورت آقایان چیست؟
هر پاک کننده ای غیر از صابون از صابون بهتر است. اما اگر هم اکنون به هر پاک کننده دیگری که صرفا برای آقایان ساخته شده است دسترسی ندارید ، این موارد را در ذهن خود داشته باشید

شست و شوی صورت با صابون یا دیگر پاک کننده ها؟

وقت آن رسیده است که تغییراتی کوچک اما مهم در چگونگی مراقبت از بدن خود را وارد زندگیتان کنید. بهترین نقطه برای شروع، صورت شماست، جایی که هر شب با روش های غلط شستشو به آن صدمه می زنید. گام اول اینکه هیچوقت قالب صابون بدن تان را در لیوان قرار ندهید. دکتر مکرین الکسایدز متخصص پوست می گوید: عنصر کلیدی در صابون، قلیاب(آب قلیایی) است، که به عنوان پایه، اسید منتلی acid mantle که از پوست شما در برابر میکروب، باکتری و ویروس محافظت می کند را نابود می کند.

برای فهمیدن صحت این قضیه، با سه متخصص تماس گرفتیم تا بفهمیم که:

 چرا واقعا پاک کننده های صورت مهم هستند؟
 چه کاری انجام می دهند؟
 در یک پاک کننده باید دنبال چه چیزی بود؟
 و چه مقدار زمان برای استفاده از آن باید صرف کرد؟


 همه صابون ها ساختار یکسانی ندارند. قالب صابون هایی که معمولا برای شستشوی بدن ساخته شده اند، از مواد شوینده بیشتر و قوی تری در ساختشان استفاده شده است. این صابونها تمایل به خشک کردن بیشتر صورت دارند، که پوست رو خشک تر می کنند و باعث سخت شدن اصلاح صورت می شود. همچنین شما را بیشتر مستعد ابتلا به جوش می کنند. اگر از یک قالب صابون برای شستشوی تمام بدن خود استفاده می کنید، در واقع هر میکروب و باکتری را که از سطح بدن پاک کرده باشید به یک مرتبه روی سطح صورتتان قرار می دهید.


 مواد تشکیل دهنده صابون معمولا از تعادل pH صورت عبور کرده، که سطح پوست را پذیرای باکتری ها و ویروس های ناخواسته میکنند. اگر مشکلی با چربی یا خشکی پوست تان دارید، می تواند مربوط به صابون مصرفی شما باشد. داشتن پوست چرب منجر به مسدود شدن منافذ پوست می شود.

 

بهترین پاک کننده برای صورت آقایان چیست؟

هر پاک کننده ای غیر از صابون از صابون بهتر است. اما اگر هم اکنون به هر پاک کننده دیگری که صرفا برای آقایان ساخته شده است دسترسی ندارید ، این موارد را در ذهن خود داشته باشید:برخی از مواد پاک کننده برای هر دو جنس قابل استفاده هستند و برخی دیگر برایشان تعریف نشده است. پوست اکثر مردان منافذ بزرگتر و غدد چربی بیشتری نسبت به زنان دارند و اضافه کنید که پوست آنها خشن است و پاک کننده های روغنی قادر به تمیز کردن آنها نمی باشند.


کارشناسان ما مواد گیاهی و محصولاتی که شامل یک لایه بردار ملایم هستند را پیشنهاد می کنند. در حالی که یک مالش دهنده و خراش دهنده scrub روزانه غیر ضروری است (و احتمالا مخرب است)، یک لایه بردار ملایم در پاک کننده تان که سلول های مرده پوست و آلاینده های زیست محیطی را که هر روز روی صورت شما می نشینند را از پوستتان خواهند زدود. این مواد همچنین در مبارزه با آکنه و تشکیل جوش کمک خواهند کرد  و برای کسانی که از محصولات دیگر مانند مرطوب کننده یا کرم شب استفاده می کنند مفید است.

نکات آخر:

  1.  از آب ولرم استفاده کنید.

  2. از آب داغ استفاده نکنید، چرا که بدن برای خنک شدن آب را تبخیر میکند، بنابراین اگر شما مرتبا آن را استفاده کنید، پوست شما خشک و قرمز خواهد شد.

  3.  سعی کنید صورت خود را از هر درجه حرارت شدیدی محافظت کنید.




تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ