انواع موخوره و درمان آنها
بسیاری از خانم ها در موهایشان موخوره دارند. باید بدانید که این موخوره ها انواع مختلفی دارند که درمان آنها نیز متنوع است.

آیا موخوره درمان دارد؟

منشاء تمام موخوره ها و شکاف سر موها ممکن است یکی باشد (فرسایش در اثر هوا و آسیب)، اما این بدین معنی نیست که هر تار مو داستان خودش را برای بازگو کردن نداشته باشد. از دیدگاه متخصصان چندین مدل سر مو وجود دارد. در اینجا با این چند مول سر مو برای شما توضیح خواهم داد که چگونه موها تازگی خود را از دست داده و خشک می شوند.

 

مدل شکاف پایه

epilogue1.jpg

این مدل رایج ترین مدل سر مو می باشد. در این موارد سلول های کورتیکال مو هنوز محکم به یکدیگر چسبیده اند، اما قسمتی از آن ها در حال جدا شدن هستند. موهای شما نیاز به تغذیه دارد، اما هنوز دیر نشده است. روش درمانی به کار ببرید که انتهای موها را درمان کند.

 

مدل شکاف کوتاه

epilogue2.jpg

این مدل هم مانند شکاف اصلی یکی از رایج ترین شکاف های نوک مو می باشد. این نوع تارهای مو نیز نیاز به تغذیه دارند، اما نه بیش از حد. بنابراین قبل از این که دیر شود آن را درمان کنید.

 

مدل سه شاخه

epilogue3.jpg

این مدل شکاف رواج کمتری نسبت به نوع اول و دوم دارد و نشان دهنده آسیب زیاد تارهای مو می باشد. سه شاخه بودن نوک موها آسیب شدید موها را بیان می کند. اگر موهایتان از این نوع شکاف های سه شاخه ای دارد، باید ماسک رطوبت رسان بیشتری استفاده کنید.

 

مدل درختی

epilogue4.jpg

مدل شکاف درختی نشان می دهد که یک سمت مو بیشتر از سمت دیگر آن آسیب دیده است. بنابراین سلول های کورتیکال در چند شاخه از هم جدا می شوند. ابتدا باید فورا موها را کوتاه کنید، سپس محصولاتی استفاده کنید که از فرسایش موها در اثر هوا جلوگیری کند.

 

مدل شمع

epilogue5.jpg

نشان دهنده از بین رفتن لایه کوتیکول خارجی بدون هیچ شکافی در مو می باشد، اما هر لحظه امکان شکاف در آن وجود دارد. برای درمان باید نوک موها را بزنید و روغن های مغذی به انتهای موها بزنید تا از آسیب دوباره موها جلوگیری کنید.

 

مدل گره

epilogue6.jpg

واضح است که موهای فر دچار این مشکل می شوند. موها درهم می شوند و گره می خورند و هنگام شانه زدن از آن قسمت می شکنند. اگر موهای شما فر است، باید هنگام شانه زدن تا می توانید دقت کنید که موها گره نخورند و نشکنند.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:bedunim.ir