آنچه باید قبل از تزریق لب بدانیم
تزریق لب ها شاید با ورود کارداشیان و امثال او و سلفی های اینستاگرمی این چنین فراگیرشد، اما به نظر می رسد امروزه طرفداران زیادی دارد، پس بهتر است قبل از هر اقدامی در مورد تزریق لب، آگاهی خود را افزایش دهید

نکاتی در مورد تزریق لب

این که تزریق ژل به لب ها در حال فراگیر شدن است، به این معنی نیست که این کار عوارض یا خطراتی به همراه ندارد.
قبل از اینکه برای تزریق لب اقدام کنید مطمئن شوید این حقایق مهم را در موردش می دانید.

۱ ) آسیب به بافت لب

هر گاه هر ماده خارجی به بدن وارد کنید، شما با خطر روبرو هستید. وقتی به لب ژل تزریق می کنید، ممکن است به بافت لب آسیب برسد یا بافت به کل بمیرد. اولین و شایع ترین خطر هر گونه تزریق فیلر به بدن نکروس است. یعنی خطر تزریق ماده به رگ خونی و در نتیجه مرگ بافت آن ناحیه.
برای همین بسیار مهم است که تزریق لب را پیش یک دکتر جراح زیبایی معتبر و با تجربه انجام دهید.

۲ ) بیشتر عوارض جانبی موقتی هستند

عوارض جانبی تزریق لب مثل کبودی، ورم و احساس سوزش در آن ها پس از چند روز از بین می رود.
اگر می خواهید ژل یا فیلر تزریق کنید، بدانید که بعد از آن باید چند روز صبر کنید تا متوجه شوید که لب شما واقعا چه شکلی شده است.

۳ ) اثر تزریق لب ۶ تا ۹ ماه است

تزریق ژل به لب ها یک کار دائمی نیست و به خاطر تکان های دائمی لب، اثر آن کمتر از یک سال باقی خواهد ماند. البته بعضی فیلرهای جدید تا یک سال هم باقی می مانند.
برای انتخاب نوع ژل یا فیلر با دکتر خود مشورت کنید.

۴ ) تزریق لب فقط برای سلفی گرفتن نیست

شاید فکر کنید این کار صرفا برای بزرگ کردن لب هاست. اما خیلی از دکترها پس از مشاوره، تزریق لب را به کسانی که لب هایی نامتقارن دارند پیشنهاد می دهند.
در واقع می شود با تزریق فرم لب ها را اصلاح نموده و در نهایت صورتی متقارن تر پیدا درست کرد.

۵ ) لب های اردکی یعنی یک جای کار می لنگد

هیچ لبی قرار نبوده شبیه نوک اردک باشد! این که شما چنین عکس های عجیبی می بینید یعنی تزریق لب به درستی انجام نشده و فیلر در جای مناسبی قرار نگرفته است.
خطراتی مثل تزریق بیش از حد، نا متقارن بودن تزریق یا بیرون زدگی ماده و تزریق در ناحیه ی نادرست می تواند منجر به اردکی شدن لب ها به جای پر و زیبا شدن آن ها شود. همچنین تزریق عضلانی ممکن است خون رسانی به جایی از لب را مختل کند.

۶ ) راه کارهای ملایم تری هم وجود دارد

اگر می خواهید لب هایی پهن تر داشته باشید، اما از دکتر و تزریق و عوارض جانبی دوری می کنید می توانید از محصولات مختلف لب مثل خط لب و ماتیک و کرم های مخصوص لب یا حتی رژهای بزرگ کننده لب برای استعمال خارجی استفاده کنید.
همچنین با کمک به افزایش تولید کلاژن در لب ها با استفاده از کرم های مخصوص می توانید لب هایی زیباتر داشته باشید.

۷ ) ممکن است به ماده ی تزریق شده آلرژی داشته باشید

درست مانند هر ماده ی شیمیایی دیگر، ممکن است به این مواد هم حساسیت داشته باشید. هر چند که این مورد نادری است اما به نظر آنقدر جدی هست که قبل از تزریق از آن اطمینان حاصل کنید.
اگر حساسیت داشته باشید ممکن است لب هایتان کبود شده یا ورم کند و یا حتی زخم شود.
قبل از هر کاری با دکتر خود در این موارد مشورت کنید.

۸ ) تزریق لب شما را با اعتماد به نفس نخواهد کرد

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن فکر کنید این است که جراحی زیبایی یا هر کاری که برای زیبا تر شدن انجام می دهید، قرار است زیبایی طبیعی شما را بیشتر نشان دهد و قرار نیست ظاهر شما را به کل تغییر داده یا اعتماد به نفستان را بالا ببرد.
تزریق لب ها ظاهر شما را تغییر خواهد داد. فقط در صورتی این کار را انجام دهید که این تغییر را دوست دارید. این کار قرار نیست کس دیگری را خوشحال کند یا شما را محبوب تر کرده و تصویری ایده آل از شما بسازد.
درست است که لب هایی پر تر و زیبا تر خواهید داشت، اما شما خودتان هستید و پیش از هر چیز باید خودتان را دوست داشته باشید.

۱۰ ) بعضی از مواد غیر قانونی هستند

یکی دیگر از دلایلی که حتما باید با دکتر معتبر مشورت کنید، این است که مواد غیر قانونی، تقلبی یا تاریخ گذشته به لب شما تزریق نشود.
فقط مواد دارای تاییدیه سازمان استاندارد غذا و دارو که حاوی هیلورونیک اسید (hyaluronic acid) هستند برای تزریق به لب ها مجاز هستند.

۱۱ ) سن مهم است

هر چه سن بالاتر می رود پوست هم پیر تر می شود. در برخورد با کسی که می خواهد تزریق ژل به لب انجام دهد، دکتر چند فاکتور مهم را مد نظر قرار می دهد. خطوط و چروک دور لب ها، خط دور لب و حجم خود لب قبل از تزریق.
وقتی پیر تر می شویم، خط دور لب محو تر می شود. خانم های مسن همیشه از اینکه رژ لبشان از لب بیرون می رود و روی پوست کشیده می شود شکایت می کنند. بنابراین قبل از تزریق با دکتر خود در مورد سن مشورت کنید.

۱۲ ) این کار برای همه مناسب نیست

تزریق ژل یا فیلر به لب ها، برای کسانی که لب هایی باریک و بی شکل دارند بسیار موثر عمل می کند. اما هر چه میزان تزریق بالاتر باشد، لب ها مصنوعی تر و بافت آن ها غیر طبیعی تر می شود.
برای کسانی که لب هایی پر دارند مقدار بسیار اندک فقط برای فرم دادن کافیست.
همواره قبل از انجام هر کاری بر ظاهرتان در مورد همه نکات آن به دقت تحقیق کنید و برای انجام آن نزد بهترین دکتر ها بروید. یک لب که بیشتر ندارید.


گرد آوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamati.ir