استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن جوش انتخاب درستی است؟
بعضی می گویند تنها چیزی که نیاز دارید فقط کمی خمیر دندان است – ولی ما شک داریم. همه ما این روش را از قبل شنیده ایم بنابراین به سراغ یک متخصص پوست رفتیم تا بدانیم که این راه حل مراقبتی پوست واقعا کارساز است و بی ضرر یا خیر؟

ما از متخصصین پوست سوال کردیم که:

آیا ترفند قدیمی استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن جوش ها واقعا موثر است؟

تا حالا شده روزی که باید در یک همایش مهم شرکت کنید از خواب بیدار شده و بعد از نگاه کردن به آینه با جوش هایی بزرگ و زننده روی صورتتان مواجه شده باشید؟

مطمئنا برایتان پبش آمده ولی هیچ راه درمانی دم دستتان نداشته اید، پس باید چه کنید؟

بعضی می گویند تنها چیزی که نیاز دارید فقط کمی خمیر دندان است – ولی ما شک داریم. همه ما این روش را از قبل شنیده ایم بنابراین به سراغ یک متخصص پوست رفتیم تا بدانیم که این راه حل مراقبتی پوست واقعا کارساز است و بی ضرر یا خیر؟

بیشتر بدانید : 10 فرمان برای غلبه بر جوش صورت

بیشتر بدانید : درمان آکنه و جوش پوستی با 4 روش کاملا طبیعی

بیشتر بدانید : جوش‌های دردناك

استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن جوش انتخاب درستی است؟

به گفته دکتر جاشوا زیچنر Joshua Zeichner، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی پوست بیمارستان مونت سینای در نیویورک ، " به نظر می رسد که این درمان برای جوش معمول است. "

او اضافه می کند: " خمیر دندان از قدیم به عنوان یک درمان خانگی برای از بین بردن جوش ها مورد استفاده قرار می گرفته است زیرا بسیاری از خمیردندان ها حاوی ماده ای به نام تریکلوسان triclosan هستند که یک ماده آنتی باکتریال است و باعث از بین رفتن باکتری هایی که سبب ایجاد آکنه روی پوستند می شود . "

مشکل چیست؟ تریکلوسان یک ماده بحث برانگیز است. بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو (FDA) در تعدادی از مطالعات تریکلوسان با اختلالات هورمونی در ارتباط است. بنابراین امروزه بسیاری از خمیردندان ها دیگر از این ماده در فرمول خود استفاده نمی کنند.

به گفته دکتر زیچنر، خمیردندان هنوز هم می تواند زمانی که نیاز به یک راه حل فوری برای از بین بردن جوش دارید به کمکتان بیاید زیرا فرمول اکثر آن ها حاوی مواد خشک کننده ای مانند جوش شیرین و الکل هستند.

خمیر دندان می تواند اثر خشک کنندگی روی برجستگی جوش داشته باشد و اندازه و قرمزی آن را کاهش دهد. مشکل این جاست که ترکیب این فرمول ها در خمیردندان ها غلیظ تر از فرمولی است که برای پوست مناسب است.

بنابراین در صورتی که به داروهای سنتی جوش دسترسی دارید توصیه می کنم که از این محصولات به جای خمیردندان استفاده نمایید.

اگر می خواهید برای از بین بردن جوش از خمیر دندان استفاده کنید مطمئن شوید از خمیردندانی استفاده می کنید که: حاوی سفیدکننده، دهان شویه یا رنگ اضافی نباشد چون این موارد سبب تحریک پوست شما و ایجاد قرمزی می شود که ظاهر جوش روی پوستتان را بدتر خواهد کرد.

نتیجه گیری: خمیردندان را به عنوان آخرین راه حل درمانی جوش استفاده کنید.


بیشتر بدانید : با پوستی که بسیار جوش می زند,لکه های قرمز دارد و خشک است چه کنم؟

بیشتر بدانید : جوش های کمر و شانه نشانه چیست؟

بیشتر بدانید : درمان جوش صورت با داروها و روش های نوین

بیشتر بدانید : چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟ توصیه کندل جنر مانکن هالیوود در این باره

بیشتر بدانید : جوش پوستی در قسمت های مختلف صورت چه مشکلاتی را آشکار می کنند؟

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ