مراقبت از پوست در سنین مختلف چگونه است؟
 مراقبت از پوست در سنین مختلف یکسان نیست و هر دوره مراقبت های خاص خود را می طلبد.

 مراقبت از پوست در دوره های مختلف زندگی

مطمئنا، آنچه پوست شما در بیست سالگی به آن نیازمند است با نیازهای آن در پنجاه سالگی یکسان و مشابه نخواهد بود. در مطلب امروز با چند توصیه مهم از متخصصین پوست آشنا خواهید شد تا بدانید برای داشتن پوست و ظاهری زیبا در هر مرحله و دهه از زندگی‌تان چه کارهایی باید انجام دهید.


مراقبت از پوست در بیست سالگی

مراقبت صحیح از پوست و به طور کلی چهره‌تان در جوان‌ترین دوره زندگی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند عامل موفقیت‌ در مراحل بعدی زندگی‌تان باشد. حتما تا به حال این جمله معروف را شنیده‌اید که می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است، در دهه بیست سالگی هم مهم‌ترین نکته پیشگیری است. پس توصیه می‌شود حتما اقدامات حیاتی در این زمینه را به عمل آورید.

  1. از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  2. قبل از ایجاد جوش، پوست خود را لایه‌برداری کنید.
  3. در میانه بیست سالگی از سرم‌های ضد چروک دور چشم استفاده کنید.


مراقبت از پوست در سی‌ سالگی

در این دهه، بدن دچار تغییرات هورمونی می‌شود و استرس‌‌های کاری و زندگی تاثیرات منفی خود را روی پوست شما می‌گذارند و اگر در دهه بیست‌ سالگی مراقبت‌های لازم از پوست‌تان را به عمل نیاورده‌اید وقت آن رسیده که میزان این آسیب‌ها را کنترل کنید.

  1. صبح‌ها از ویتامین‌C استفاده کنید تا از تغییر رنگ پوست‌تان پیشگیری شود.

  2. با مصرف تونرهای (شاداب کننده پوست) فاقد الکل میزان pH پوست خود را کنترل کنید تا از ایجاد قرمزی و تورم پوست‌تان کاسته شود.

  3. از کرم‌های ضد پیری استفاده کنید، این دسته از محصولات به دلیل ترکیبات خاص خود از ایجاد چین و چروک‌ها و خطوط ریز روی صورت پیشگیری خواهند کرد.


مراقبت از پوست در چهل سالگی

مراقبت از پوست در سنین مختلف چگونه است؟

در این دوره باید تا می‌توانید پوست‌ خود را به شکل صحیح تغذیه کنید و مواد لازم برای حفظ سلامت آن را تامین کنید. با بالا رفتن سن پوست دچار خشکی و کم‌آبی می‌شود و در نتیجه چین و چروک‌ها شروع به پیدا شدن می‌کنند. به منظور جلوگیری از این موضوع توصیه می‌شود:

  1. پوست‌تان را آبرسانی کنید و حتی آب زیاد بنوشید.

  2. از ژل‌های ضد چروک برای پوست اطراف چشم‌ها استفاده کنید.

  3. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌های مناسب با پوست‌تان که باعث حفظ انعطاف‌پذیری آن می‌شوند را فراموش نکنید.


مراقبت از پوست در پنجاه سالگی و بعد از آن

از لحاظ زیبایی، در این دهه و به‌طور کلی بعد از آن مهم‌ترین دغدغه دست و پنجه نرم کردن با چین و چروک‌ها، تغییر رنگ رنگ‌دانه‌های پوست، شل شدن و خشکی پوست است. با بالا رفتن سن و تاثیرات آن بر روی پوست پیشگیری و بازگرداندن نیرو و خاصیت جوانی پوست کمی سخت‌تر می‌شود. برای کم‌ شدن این نوع عوارض سعی کنید تا حد امکان از دستورات زیر پیروی کنید.

  1. با استفاده از کرم‌های شب از آسیب بیشتر سلولی جلوگیری کنید.

  2. توجه داشته باشید در این دوره باید از محصولات متفاوت‌تری نسبت به قبل استفاده کنید. برای مثال استفاده از مرطوب‌کننده‌های قوی که میزان آب موجود در آن‌ها در مقایسه با مرطوب‌کننده‌ای که در سی‌سالگی از آن استفاده می‌کرده‌اید ۱۰۰۰ برابر بیشتر است.

تمامی این موارد نکات کلیدی و کلی هستند که می‌توانید با پیروی از آن‌ها در هر دوره از زندگی‌تان ظاهری زیبا داشته باشید. در صورت نیاز، توصیه می‌شود برای آگاهی کامل از بهترین و مناسب‌ترین محصولات بهداشتی و مراقبتی برای پوست‌تان به متخصصین پوست و مو مراجعه کنید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : ماسک صورت برای جوانسازی پوست از ماسک زردچوبه تا ماسک خیار

اگر می خواهید بیشتر بدانید : شفاف شدن پوست صورت تا عید نوروز با این ماسک ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سفت کردن پوست صورت با این ماسک های خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید روغن بچه برای زیبایی پوست و مو

بیشتر بدانید : فواید بلک ماسک و ماسک طلا برای صورت



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamatism.com