مو و ناخن ها با این عادت های بد آسیب می بینند
 برخی عادت های روزانه بدون اینکه بدانید به مو و ناخن های شما آسیب می زنند. در ادامه به برخی از این عادت ها اشاره می کنیم.

عادت های بدی که به پوست و مو آسیب می زنند

بسیاری از مشکلاتی که برای مو و ناخن ما پیش می آید، ناشی از عادت های روزانه ماست. در ادامه مطلب به برخی از این عادت ها اشاره می کنیم:


استفاده بیش از اندازه از وسایل حرارتی موها

اگرچه از وسایلی مانند سشوار و اتوی مو در ظاهر برای داشتن موهایی بهتر استفاده می شود، اما حقیقت آن است که حرارت این وسایل، به موها صدمه وارد می کند.

ابزارهای حرارتی باعث خشکی و شکنندگی موها می شود. سشوار به ویژه تأثیر مخربی بر موهای خط پیشانی دارد و اتو ودستگاه فر کننده مو انتهای موها را نازک می کند. کارشناسان توصیه می کنند قبل از استفاده از این وسایل حرارتی، از محافظ های حرارتی مو استفاده و دمای سشوار را در کمترین درجه تنظیم کنید.


استفاده از صابون ها و شوینده های قوی

بعضی از صابون های قوی حاوی PH قلیایی است که به لایه بیرونی پوست و ناخن ها صدمه می زند.  بنابراین باید از صابون های ملایم استفاده کنید. در زمان انتخاب شامپو نیز دقت داشته باشید که حاوی سولفات نباشد چون این ماده چربی طبیعی موها را از بین می برد. همچنین با استفاده از این نوع شامپوها رنگ موهای رنگ شده از بین می رود یا تغییر می کند.


شنا در استخر

کلر نه تنها رنگ موها را تغییر می دهد -به ویژه اگر بلوند باشد- بلکه موها را بسیار خشک می کند. برای مقابله با اثر کلر، قبل از شنا، از ماسک یا نرم کننده مو استفاده کنید.

این محصولات میان موها و مواد شیمیایی یک مانع ایجاد می کند و درعین حال، موها را مرطوب و از آن ها در برابر خشکی ناشی از آب استخر و نور خورشید محافظت می کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پوست و مو با کلر استخر چقدر آسیب می بیند؟


استفاده نکردن از دستکش هنگام نظافت خانه

هر زمان که قصد دارید خانه را تمیز کنید، به خاطر داشته باشید که از دست ها و ناخن هایتان به خوبی مراقبت کنید. شوینده های خانگی ناخن ها را خشک و شکننده می کند. با استفاده از دستکش می توانید از آسیب ناخن ها جلوگیری کنید.


دم اسبی بستن مداوم موها

شینیون کردن یا دم اسبی بستن مداوم موها باعث شکستن آن ها می شود. اگر در زمان ورزش کردن مجبور هستید موهایتان را دم اسبی ببندید از کش هایی استفاده کنید که جنس نرم تری دارد و شکستن موها را به حداقل می رساند. 


باغبانی

ناخن,آسیب دیدن ناخن,باغبانی

 اگرچه باغبانی و رسیدگی به گل ها و گیاهان کار آرامش بخشی است، اما می تواند تأثیر مخربی بر ناخن ها داشته باشد. علاوه بر این که با این کار دست ها و ناخن هایتان (و بقیه بدن) را در معرض نور خورشید و آسیب های ناشی از آن قرار می دهید، ممکن است از طریق خاک به عفونت قارچی مبتلا شوید. در هنگام باغبانی حتما از دستکش های مخصوص استفاده کنید.


ضربه زدن با ناخن ها

ضربه زدن با ناخن ها یک عادت عصبی است که می تواند باعث تضعیف ناخن ها شود. این موضوع شامل تایپ کردن با تلفن های همراه هم می شود. اگر نمی توانید این عادت را ترک کنید یا استفاده زیاد از تلفن همراه را کنار بگذارید یا از تاپ کوت های شفاف و محکم کننده ناخن استفاده کنید.

اگرچه احتمالا تصور می کنید کوتیکول ناخن هایتان ظاهر خوبی ندارد، اما نباید آن را بردارید. وظیفه اصلی پوست دور بستر ناخن، محافظت از ناخن است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت ناخن با چند روش ساده خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای رشد سریع ناخن ها چه باید کرد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 8 واقعیت که ناخن ها در مورد سلامت شما بیان می کنند



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com